Vertigo 2 TESZT | PS VR2

A Perp Games-től kapott PS VR2 port a Zulubo Productions 2019-es PC-s alkotása.

Bevallom, korábban még sosem hallottam sem a Vertigo 2-ről, sem pedig az előző részéről, de mint friss VR-felhasználó, ez nem is csoda. Az első benyomásom alapján nem vártam túl sokat a játéktól; úgy éreztem, kevésbé illeszkedik az ízlésemhez. Ám hamar rájöttem, hogy valami különleges van ebben a játékban, ami magával ragadott. Onnantól kezdve, hogy megkaptam az első fegyvert, izgalmas élmény volt számomra.

Egy kvantumreaktorban ébredve indul utazásunk hazafelé, amely során különféle pályákon keresztül harcolunk különböző életformák és robotok ellen. Tényleg nagyon sokszínű a táj és a környezet. A játék sok humorral és még több vérrel fűszerezve egy különleges nevetséges horrorisztikus akciódús légkört idéz, ami számomra időnként Half-Life-ra hajazó hangulatot teremtett. A 18 fejezetből álló történet, 10 óra körüli játékidőt jelent. A képi világ talán nem a legerősebb pontja, de mégis lenyűgöző a fantasztikusan megtervezett átvezető videókkal. Olyan érzés, mintha egy hatalmas vásznon lenne előttünk az animáció, csak éppen 3D-ben. Szinte már-már moziélmény.

A beszédhangok fantasztikusan mulatságosak, a zenék pedig erőteljesen hozzájárulnak a hangulathoz és az akcióhoz. De amiért igazán rajongok, az a VR megvalósítások és a sajátos fegyverarzenál. A 14 fegyvernek használata és az újratöltések mechanizmusa egyedi és nagyszerű. Külön tetszik, hogy a tárak maguktól töltődnek újra, csak időre van szükség cseréjük előtt. A játékot olyan apró részletek teszik még színesebbé és valóságosabbá, mint egy nyílvessző eltávolítása, egy számítógépen való interakció, az egér mozgatásával, vagy a pedálos kukák fedelének nyílása, amikor odalépünk hozzájuk.

A HUD sincs túlbonyolítva; természetesen itt is egy karóránk van, amin látjuk az életünket, illetve három hely áll rendelkezésünkre a különböző dolgok tárolására. Emellett látjuk, ha egy fegyver a kezünkben van, hogy mennyi rendelkezésre álló tárunk van éppen. A fegyverfejlesztések és gyűjthető tárgyak megmaradnak az új játék során is.

Az élményt tovább fokozzák a változatos boss harcok, amelyek izgalmas kihívásokat kínálnak és még inkább elmélyítik a játékélményt. Bár műfaját tekintve alapvetően akció-kalandjátékról van szó, vannak olyan részei, amiknél még a második alkalommal is felugrottam a székemről. Nem feltétlenül lesz mindenki kedvenc játéka, de egy igazán jó hangulatú, földönkívüli kalandra invitál, amit érdemes lehet kipróbálni. A digitális verzió 2024. január 15-én debütált a Store-ban, míg a fizikai változatot február 9-től beszerezhetjük.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


tizennégy − nyolc =

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .