TESZT: Throw Anything

Throw_Anything_logo

Elég sok zombi témájú játékot láthattunk már a PSVR felhozatalában, a Throw Anything egy kicsit más megközelítést alkalmaz az eddigiekhez képest. Nézzük mennyire sikerült jól.


A Visual Light csapata a 2018-ban megjelent PC-s játékot portolta át a Playstationre, így már mi is eldobhatunk mindent (tényleg mindent) a virtuális térben. A dobálózásra szükség is van, hiszen a játék arról szól, hogy egy több emeletes épület helyiségében tartózkodva harcoljunk az őrült zombi hordákkal szemben, akik a házfalon feljutva törnek az életünkre.

A pályák egy-egy tematikus helység sok eldobható tárggyal. Ezek fizikája is fontos, azaz a nehezebb dolgok nagyobb sérülést okoznak az agyevőknek és akár több zombit is le tudunk szedni velük. A nagyobb használati tárgyakat több darabra is törhetjük, így több muníciónk lesz dobálni. A megszerzett pontjainkból vásárolhatunk fegyvereket (kard, baseball ütő, léc, stb.) ezek azonban bizonyos csapásszám után elkopnak. Időnként jön egy futár és hoz valamilyen csomagot, amiben ha szerencsénk van hasznos, ámde eldobandó tárgy van, ezt nem csak meg kell ragadnunk, hanem ki is kell bontanunk. A pályákon találhatunk még fegyvereket is, sőt tárakat is hozzá.

throw_everything_l1

A pályák kiválasztáskor egy központból indulunk itt ajánlom kipróbálni a lövészetet, főleg az újratárazás gyakorlását, a későbbiekben nagy hasznát vesszük majd. A szobákban egyéb feladataink is lehetnek. Hol egy széfet kell kinyitni, hol a fénymásolót használni, de van még pár meglepi ezeket próbáljátok ki. A pályák vége mindig egy főellenség (valamilyen óriás zombi), célszerű a nagyobb darabokat illetve a fegyvereket nekik hagyni.
Az életben maradáson túl elrejtett tárgyak is vannak a szobában, van ami segítség a harcban, van amiből egy titokzatos kockát tudunk a végén összeállítani a zombi-járvány megállítása érdekében.

Az irányításról muszáj pár szóban megemlékezni, ez talán a játék leggyengébb pontja. Az vezérlés koncepciója meglehetősen egyszerű, az ablak felé nézve dobunk, mögöttünk a szoba tele cuccokkal. A dolgok felvételéhez rá kell mutatni a move controllerel, és meg kell nyomni a ravaszt. Az elem teleportálódik a kezünkbe, majd megfordulva kidobhatjuk az ablakon a legközelebbi zombi felé. A gombokkal tudunk fordulni. Ezt a funkciót csak egy frissítés hozta meg, előtte fizikailag kellett ezt megtennünk, így azonban kikerültek gyakran a kontrollerek a kamera látószögéből. Mechanikailag sokkal jobb volt úgy az irányítás, a tárgyak felvétele viszont nem. Gyakran előfordult még most is velem, hogy nem a gombot használtam, hanem fizikailag fordultam, ez aztán őskáoszba taszított és általában halál volt a jutalmam. A másik probléma, hogy nem tudjuk csak simán átvenni a tárgyakat az egyik kezünkből a másikba. Mindig le kell tenni, majd a másik kézzel felvenni ha szükség van rá, ez elég sok plusz időt visz el és némi idegességet hoz az életünkbe.

throw_everything_l1_2

A grafikáról nekem egyből a Nintendo Wii-s időszak jutott az eszembe, a rajzfilmszerű karakterek, a minket körülvevő világ, mind-mind azt a feelinget hozta vissza. Vicces színkavalkád, mókás fizika. Amikor közel ér egy dög, sajnos belelóg a látóterünkbe teljesen és át lehet nyúlni rajta, ez borzasztóan zavaró. A fegyver használatot mint már írtam jól be kell gyakorolni, nem mindig kellően pontos. A hangok jól eltaláltak, amikor közel ér egy zombi kicsit idegesítő jelzést kapunk, de ez gondolom szándékos lépés a fejlesztőktől.


Nagyon jó ötletekkel van megfűszerezve a játék, azonban hosszabb távon kissé repetitív, könnyen unalmassá válhat. Konkrétan kevés a tartalom egy nagy és teljes game-hez, viszont a fenti hibák ellenére is egy szórakoztató VR-élmény rövidtávon. Hosszabb távon és erősebb nehézségi fokozaton néha már idegesítő, de nem játszhatatlan. Azt vettem észre, hogy nehezebb szinteken frusztrálttá tett, de egy idő után vissza kellett térnem hozzá, mert nem hittem el, hogy nem tudtam megcsinálni egy-egy pályát.


Ami tetszett:
• jó ötletek
• kellemes adrenalin löket
• vicces grafika


Ami nem tetszett:
• rövid és egyhangú
• nehézkes irányítás
• nem jó a nehézség súlyozása

Zoltán Murányi
About murzil 4 Articles
Informatikus vagyok egy nagyobb cégnél. Az egyik hobbim a játék, főleg ha VR, főleg ha PS :)

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


négy + 11 =

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .