TESZT: Arizona Sunshine

arizona-sunshine-youtube-2

A Holland székhelyű Verigo Games tavaly HTC Vive-ra kiadta az előtte csak Vive demózására használt zombi lövöldét Arizóna Sunshine néven. 2017. június 27-én pedig hivatalosan megjelent PlayStation VR-ra is. Jóvoltukból a megjelenés előtt kaptam tőlük egy korai hozzáférési kulcsot, így pár nappal hamarabb kipróbálhattam a játékot.

Ami miatt a PlayStation VR tulajdonosok igazán várják ezt a játékot, nem más, mint hogy ez a következő valamire való cím AIM kontrollerhez. De vajon megérte rá várni?

Arizona Sunshine Aim Controller
Arizona Sunshine – Aim Controller

A játék menüje elsőre jópofa, bár egy idő után már kínosan körülményes használni, ha bármit állítani akarsz a settingsben. Alapjában véve egy tréningnek is beférne, sőt magunktól kell rájönni, hogy csak úgy tudunk navigálni, ha a fegyvert a kezünkbe vesszük és célzunk, majd lövünk vele. A Beállítások elég sokrétűek, így mindenki személyre szabhatja, hogy szabad mozgást vagy teleportálást részesít-e előnyben, merre szeretne haladni, amerre figyel, vagy a keze irányába, valamint a folyamatos forgást vagy a 15, 45, 60, 90 fokos, szakasos fordulást preferálja-e. Erre lesz is szükség, hogy mindenki megtalálja a magának megfelelőt. Míg a Farpoint utolsó 2 óráját folyamatos forgással és free movement-el fejeztem be, addig itt ugyanez a beállítás 45 perc alatt olyan szinten kikészített, hogy utána fél órán át csak fetrengtem a rosszulléttől.

Hogy a képfrissítéssel lenne-e baj, vagy csak túl új az élmény, azt nem lehet tudni., PS4 PRO-n játszom és a játék állítólag támogatja azt.

A játékot normál Dualshock four kontrollerrel, Move kontrollerekkel és aim controllerrel is játszhatjuk, de őszintét megvallva az aim controllerrel a legegszerűbb és legvalóságosabb az egyidejű mozgás és célzás miatt.

Arizona Sunshine
Arizona Sunshine

Játékmenet tekintetében a Story mód 2-en is játszható, ami igazán kellemes co-op módot jelent. Haverral zombi hordák ellen menni felettébb szórakoztató lehet. Egyedül játszva a karakterünk elég sokat beszél magában, néha már-már amolyan Duke Nukem stílusba. Viszont irtó jól visszaadja a játék hangulata azt az érzést, amit egy ilyen zombi-apokalipszis teremtene. Értem ezalatt, hogy óvatosak vagyunk, de ha jön egy lassú zombi, simán elésétálunk és 1 méterről lőjük fejbe, hogy tuti ne tévesszük el, tehát spóroljunk a tölténnyel. De ha már többen jönnek és van közöttük gyors is, valamint egy két spéci védőruhás, vagy mérgez, beijedünk, hátrálunk. Minden autót átkutatunk, épületet bejárunk, hogy hátha találunk új fegyvert, muníciót, mert bizony kifogyhatunk belőle. A fegyvert nem lehet akármikor újratölteni, hogy maxon legyünk, mert akkor kidobja a régi tárat és berakja az újat, viszont ahány töltény maradt a régiben, az benne is marad tehát újból felvehetjük azt a földről persze, de az érzés, amikor nem tudod hány töltény maradt a tárban és rohan feléd egy zombi, vagy akár több is, leírhatatlan.

Az alapjában véve teljesen csőjáték viszont nem csak zombi lövöldéről szól. A továbbjutáshoz feladatokat kell megoldani. Megkeresni kulcsokat, beindítani különböző gépezeteket a továbbjutáshoz.

Arizona Sunshine
Arizona Sunshine

Na de milyen hosszú a játék? Körülbelül 4-5 óra, ami bár kevésnek tűnhet, vegyük hozzá, hogy akkor emészt fel ennyi időt, ha szépen végighaladunk rajta elhalálozás nélkül. Márpedig fogunk meghalni és a checkpoint rendszernek hála újból és újból nekifutni bizonyos szakaszoknak, így az a 4-5 óra szerintem inkább 5-6 óra lesz első nekifutásra normál fokozaton. Arról viszont ne feledkezzünk meg, hogy co-op módban eszement szórakozást biztosít számunkra a játék egy haverral az oldalunkon.

De nem mehetünk el szó nélkül a hibák mellett. A játék nem igazán ijesztő, persze ha valaki látott már Walking Dead-et, tudhtja, hogy a zombik kis létszámban nem jelentenek veszélyt, csak ha többen vannak. De irritáló, hogy néha kapunk láthatatlan falakat, hogy ne tudjunk egy zombi horda elől akármerre elmenekülni, bárhova felmászni, ahová előtte fel tudtunk. A fegyver remegést már valamennyire kiküszöbölték, de persze sosem lesz maga a LED fény követő technológia tökéletes. Szabad mozgás esetén néha megakadhatunk tereptárgyakban, amiken logikátlan, hogy nem tudunk átmászni. Fordult elő olyan beakadás, hogy szabad mozgással nem tudtam onnan kikászálódni és teleport mozgást kellett hozzá választanom. A rosszullét, amire sokan panaszkodnak, bár ez egyénfüggő. Ez a sok apró hiba pedig elvesz a játék élményéből.

Arizona Sunshine
Arizona Sunshine

Ha egy frissítéssel javítják a nagyobb hibákat, akkor egy igazán szórakoztató játékot kapunk cserébe, aminek 10-ből 8 pontot bátran adnék, de addig maradjunk csak 6 pontnál. Összességében viszont nagy élmény vele játszani, hiszen ennyi zombi nem tévedhet 😀

Mihály Orosz
About Mihály Orosz 336 Articles
A PSVR.hu üzemeltetője vagyok, egy lelkes PlayStation VR felhasználó.

7 Comments

  1. Misi, én mintha láttam volna 2 pisztolyos gameplayt is korábban, az hogy működik? Gondolom az csak a 2 move-os megoldással mehet, akkor viszont nem hátrány hozzá képest az aim kontroller használata?

    • Annak idején az oculus touchra jelent meg, illetve azzal volt támogatva. Ott használhatod a két pisztolyt és mozoghatsz szabadon egyidejüleg.
      Sajnos ez még egy korai zsenge, el van cseszve a mozgás, kb. mint a crytek féle kalandjátékban (Journey). Jelenleg a szint a Farpoint és a Robo Recall féle kombinált teleport. A két ász szerintem. Gondolom nem lett azóta átírva a játék, ahhogy Misi is tapasztalta. Na majd a következő rész! 🙂 Az aim support viszont piros pont!

  2. Kár. Remélem a Sonynál valakinek eszébe jut egyszer, hogy egykezes pisztolyt v. joystickos move-ot is érdemes lenne piacra dobni.
    Ettől függetlenül a játék tetszetős, köszi a tesztet!

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


12 + 18 =