Habár a konkurens headset-ek könnyebbek, rögzítési kialakításának köszönhetően a PlayStation VR headset bizonyul a legkényelmesebbnek.
Tapasztalatból tudom, hogy a HTC Vive (555 gramm) és az Oculus Rift (470 gramm) is elég kényelmetlen, ahogy gumipánttal az arcunkhoz van erősítve, ezzel egy kellemetlen archoz feszülő érzést elérve. Ennek a kialakításnak köszönhetően a súly 99%-a ráadásul előre összpontosul, kicsit abba az irányba húzza a fejünket. Ráadásul, hogy ne csússzon le a nyakunkra, még a fejünk tetején is megy keresztbe egy biztosító szalag, ami egyeseknél a belőtt sérók nagy ellensége lehet 🙂
Persze nem annyira drasztikus a dolog, mint amilyennek így leírva tűnik, de tény, hogy hosszútávon kellemetlenebb, mint a PlayStation VR (610 gramm) viselése, ugyanis annak rögzítése sokkal átgondoltabb és praktikusabb. A PSVR esetén egy fejmérethez állítható műanyag pánt, mint egy kalap csúszik a fejünkre. Elöl a homlokunk tetején támasztja meg magát, hátul pedig a tarkó fölött rögzít a fej mögött elhaladva. Ez fixen a fejen tartja a kijelzőt, ami alapjában véve így elénk van “belógatva”, nem az arcra erőszakolva. A kijelző távolsága is állítható az arctól, így minden arcformára be lehet lőni a tökéletes távolságot. Ebben az eszközben a szemüveg viselése sem olyan kellemetlen, mint az előző 2 eszköznél, ahol a szemüveg az arcunk és a kijelző közzé van passzírozva.
Igaz, még csak a PC-s konkurenseket tapasztaltam, de akik már PlayStation VR-t és valamelyik konkurenst is próbálták, mindannyian azt emelték ki elsőként, hogy mennyire kényelmes és könnyű, pedig pár grammal nehezebb a konkurenseknél. Nem hiába dolgozott rajta ennyit a Sony 😉
Nem szeretnék részrehajlónak tűnni, de még a design és felépítés tekintetében is meg kell kérdeznem tőletek: Hát nem sokkal menők még a kinézete is a többihez képest? 😀
Várom a véleményeteket a komment szekcióban!
Egész jónak tűnik, valóban meggyőztél,hogy kényelmesebb. Remélem is! 😀