Tennis On-Court TESZT | PS VR2

A tennisz rajongói örülhetnek a Perp Games legújabb játékának, mely a Tennis On-Court címet viseli, hiszen kiélhetik ennek a labdás játéknak miden örömét. Na de milyen is lett maga a játék? Tesztünkben erről olvashattok és megnézhettek egy mérkőzést is, amit PityPanggal (Dandelion) toltam le.

A menü

A játék menüjébe kerülve máris a pályán találjuk magunkat, ahol igényes, jól átlátható menüpontok foganak minket.

  • A My Avatarban igazán részletesen személyreszabhatjuk külsőnket, öltözékünket, megadhatjuk nemzetiségünket és nevünket, a magasságunkat pedig centiméter pontossággal megállapítja a VR maga.
  • A második menüpont a Multiplayer, ami nem meglepő, hiszen ezt a játékot leginkább másokkal együtt jó játszani és azt akár 3 másik barátunkkal is megtehetjük, ami igazán izgalmas játékot eredményez.
  • A Solo menüpontban természetesen az AI ellen tolhatjuk a meccset vagy pedig a Training módban gyakorolhatunk, ahol megtanítanak a normál és a fonák ütésre, szervára, magasról érkező labda visszaütésére és az alapszabályokra, majd egy végtelen ütögetésre is lehetőségünk van, hogy gyakoroljunk.
  • Spectator módban mások meccseit nézhetjük meg, mely szintén érdekes színfoltja a játéknak.

Grafika, hangok, hangulat

A játék grafikája első ránézésre tökéletes. Minden kellően éles, bár Pitypang megjegyezte, hogy nem natív 120 Hz, hanem reprojekciót használ a játék, ami leginkább csak a menüben volt feltűnő számára. Én nem vagyok ennyire szőrszálhasogató, így nekem ez fel sem tűnik, de van akiket ez az infó is igencsak érdekel.

A karakterek kidolgozása jó lenne, a probléma inkább azzal van, hogy nem látjuk pontosan mit csinál a másik játékos. Persze azt láthatjuk merre szaladgál a pályán – amikor épp nem mozdulatlan lábakkal lebeg át egyik pontból a másikba – viszont azt nem látjuk, ha épp az ütőt lengeti, mert helyette csak annyit látunk folyamatosan, hogy 2 kézzel kicsit görnyedve fogja maga előtt az ütőjét és persze ha jön a labda, azt elüti. Igen, ez a másik forcsaság, sokszor nincs összhangban az ütés animáció a labda érkezésével, olyan, mint ha melléütne, vagy később és a labda viszont visszapattan. Sajnos ezek a finom kis dolgok elvesznek a játék élményéből, de nem kizárt, hogy ezt javítani fogják, hiszen a játékot megjelenése előtti napon teszteltük le. Ugyanez a labda pattogtatás, mert lehet a labdát pattogtatni. Akkor is azt látjuk, hogy a túloldalt a játékos két kézzel fogja az ütőt, közbe pattog a labda előtte.

A közönség sokszor fura. Van, hogy tapsolnak, de nem hallatszanak, van mert síri csend van és csak az egyik játékos győzelme esetén hallatszik az ováció és a taps. Ez is fura, mint ahogy az összes pályabíró, labdaszedegető fiú is teljesen mozdulatlan.

Játékmenet

A multiban kiválaszthatjuk, hogy hány szett legyen, és azon belül hány játék. Helyszínek közül is 6 választható. A mozgást pedig mehatározhatjuk, hogy teleport, automata vagy manuális legyen-e. A különbség köztük az, hogy míg az automatae setén a játékosunk odaszalad, ahova a labda fog érkezni és nekünk csak ütni kell, addig a teleport odateleportál és akkor nincs térbeli mozgás – ha valakinak az émelyítő lenne -, a manuális pedig amikor mi szaladunk a stickkel és olyankor tudunk sprintelni is az L1 nyomása mellett mozogva.

A játék kezdetekor fej vagy írás alapján a bíró eldönti ki választhat abból, hogy szerválni vagy szervát fogadni szeretne-e.

Ha lenézünk a földre, láthatjuk pontosan, hogy hol állunk, mert két lábnyom jelenik meg alattunk. Ez fontos, mert szerva esetén nem mindegy, hogy hol állunk, ugye a pálya vonalán kívülről kell szerválni.

És egy bugba is belefutottunk, amit a teszt videóban a 26. percnél láthattok. A labda a pályán kívülre került, de nem érzékelte, hogy ezzel vesztett a másik játékos aki kiütötte és ott viccelődtünk, mikor hozzáértem az ütővel a labdához és akkor felyeződött be a szett.

Összegzés

Összességében egy szép grafikájú játék, de még előfordulhatnak benne bugok és ha kicsit a környező karaktereket is életre bírják, még inkább életszerű lehet. Ha javítanak a játékosok animációján, már azzal is sokkal jobbá tudják tenni magát a játékot, ami így is élvezetes tud lenni, főleg ha nem egyedül játészunk.

Update

2023.10.17. Közben érkezett az infó a Perp Gamestől, hogy a játék már patchel együtt fog megjelenni a storeban digitális verzióban. “Szeretném tájékoztatni Önt, hogy találtunk néhány hibát a pontozási, hangzási és nehézségi beállításokkal kapcsolatban. Ezeket most javították. A játék digitális megjelenése egy kicsit késik, és a javítással a mai napon várhatóan elérhető lesz az áruházban. Sajnálom, hogy Ön tapasztalhatta ezeket a problémákat, de legalább a fogyasztók nem fogják.”

Orosz Mihály
About Mihály Orosz 543 Articles
A PSVR.hu üzemeltetője vagyok, egy lelkes PlayStation VR felhasználó, aki 2016. tavaszán úgy döntött, elkezd foglalkozni a PlayStation VR-al, hogy nektek minél több infót átadhasson erről a szuper kiegészítőről. Iratkozz fel Youtube csatornámra és nyomd meg a kis harangot is, hogy mindig értesülj új tesztjeimről: FELIRATKOZÁS

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


2 × 5 =

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .