TESZT: A-Tech Cybernetic VR

Menekülés a mutánshordák elől egy kutatóbázisról. Röviden erről szól ez a magyar fejlesztésű FPS, ami 3 év után PlayStation VR-ra is megjelent.

PC-n már 3 évvel ezelőtt megjelent a játék, így nagy örömömre szolgált, hogy végül PlayStation VR-ra is portolták. A XREAL Games pedig mint kiderült számomra, egy teljesen magyar fejleszőtcsapat, akik nagyon kedvesen álltak hozzám, kaptam is tőlük egy digitális példányt a játékból a teszthez.

Játékmenet

A körülbelül 4-5 órás, 3 nehézségi fokozattal rendelkező, 6 fejezetes Story módon kívül van 2 játékmód. Az egyik a Quick Play. ahol egy kisebb heylszínen több irányból jönnek a játék ellenfelei egyre keményebb fokozaton és a játék folyamán oldódnak fel a fegyverek is, melyek a pályán vannak elhelyezve. A másik pedig a Swarm mód, ahol a játék helyszíneiből válogathatunk, ahol szintén túl kell élnünk a ránk támadó ellenhullámokat.

A Story mód jól ki van találva, a pályák részletesen kidolgozottak és változatosak a kutatólabortól a barlangokon át egészen a felszíni csatározási helyszínekig. A rengeteg ellenfél mind-mind más technikát igényelnek, nekem főleg az egyéb állatfajokkal gyűlt meg a bajom, ahol már az oldalazást is be kellett vetnem. Egész komoly fegyverarzenál áll a rendelkezésünkre az öklünktől a vacsöveken keresztül a pisztolyon át különféle shotgunok, gépfegyverek és egyéb high-tech fegyvereken keresztül. Na és persze gránátok is.

Irányítás

A játék irányítását nem lehetett egyszerű megtervezni. Csak és kizárólag Move kontrollerekkel irányítható a játék, se DS4, se Aim Controller nem használható sajnos. Ez utóbbit persze magyarázza az, hogy 2 fegyver is lehet egyszerre nálunk. A Move-ból pedig kihozták az XREAL stácok a maximumot. A bal kezünkben lévő dedikált gombjával haladhatunk előre, a négyzettel és háromszöggel oldalazhatunk, majd az x-el hátrálhatunk. A körrel eldobhatjuk/elrakhatjuk a nálunk lévő tárgyakat, fegyvereket, a ravasszal pedig megragadhatunk dolgokat és tüzelhjetünk, ha fegyver van a kezünkban. A jobb oldali move négyzete és háromszöge a forgásért felel, az x-el rakhatjuk/dobhatjuk el a jobb kezünkben lévő tárgyat, a körrel pedig lassíthatjuk az időt. A ravasszal pedig szintén megragadhatunk dolgokat vagy lőhetünk. Amikor viszont üresek a kezeink és nincs semmi megragadni való a közelben, előhozhatunk egy fegyverválasztót, ahol a már megszerzett fegyverek közül kiválaszhatjuk melyek kerüljenek a fegyvertartó nyergünkbe. Ilyenkor lelassul az idő, míg másik fegyverre váltunk, aztán gyorsan elő kell kapni az oldalunkról. A Move dedikált gombja a jobb oldali move-on pedig teleportálásra való.

Szerencsére nagyon jól személyreszabható a mozgás, így a folyamatos haladás és folyamatos forgás jó szolgálatot tesz, persze ha nagyobb gubancba keveredünk, még mindig ott a teleport, hogy a nahezebb szitukból kikászálódjunk.

Grafika

A felbontással és élsimítással nem vagyok tökéletesen elégedett, de úgy gondolom a maximumor próbálták kihozni a normál PS4 hardveréből. Hogy lesz-e PS4 Pro-hoz való patch, az jó kérdés. Mindenesetre menet közben nem fog minket a grafika zavarni, amikor pörgős csatákban leszünk. Változatos textúrák és helyszínek, különféle lények fogadnak minket. Igazából a grafikára nem lehet panasz.

Hibák

Két apróbb buggal találkoztam a játék folyamán, az egyikkel viszont többször is. Mégpedig a maghalt mutánsok miután eltűnnek, van hogy a hangjuk a haláluk helyszínén marad és tovább morognak, nyöszörögnek. Sajnos ebbe több esetben is belefutottam. Továbbá a barlangos pályán jártam úgy, hogy a szomszédos barlangvájat ellenfelei valahogy átlőttek a falon és maghaltam. De ezek nem vészesek és egy patch könnyen orvosolhatja.

Összegzés

Ne várjunk halálra animált, okos mesterséges intelligenciával megáldott ellenfeleket. Ha viszont sokan vannak és sokfélék, melyek más-más technikát igényelnek legyőzésük esetén, abba beletörhet a bicskánk, főleg ha a muníció is csínnyán áll rendelkezésünkre. Leginkább az Arizona Sunshine-hoz tudnám hasonlítani ezt a játékot mindenféle tekinteteben, ami dicséret. Viszont megszokhattuk, hogy a VR játékokban még soha nem volt magyar felirat és szomorúan veszem tudomásul, hogy egy magyar csapat által fejlesztett játékból is kimaradt ez a nyelv. Jó, nem egy észveszejtő története van és nem is olyan sok a felirat a játékban, de akkor is jól esett volna. Ejnye srácok 😀 Esetleg egy patch formájában? Azért büszke vagyok rá, hogy magyar csapat ilyen szuper kis játékot tett le az asztalra és epedezve várom, hátha a Zero Caliber játékukat is portolni fogják. Addig is az A-Tech Cybernetics VR kap egy 7,5/10-es értékelést tőlem, amit a hibák kiírtása, a magyar felirat és egy pro patch 9-esre is felvinne 😉

Orosz Mihály
About Mihály Orosz 517 Articles
A PSVR.hu üzemeltetője vagyok, egy lelkes PlayStation VR felhasználó, aki 2016. tavaszán úgy döntött, elkezd foglalkozni a PlayStation VR-al, hogy nektek minél több infót átadhasson erről a szuper kiegészítőről. Iratkozz fel Youtube csatornámra és nyomd meg a kis harangot is, hogy mindig értesülj új tesztjeimről: FELIRATKOZÁS

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


8 + egy =

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .