TESZT: The Persistence

Valóban újabb horror királyt koronázhatunk PSVR-on?

The Persistence már jó ideje borzolja a kedélyünket, mert a 2. PSVR demo lemezen megtalálható volt egy rövidke ízelítő belőle. Én már akkor nyugtáztam, hogy ezt a játékot nem szabad kihagyni, mert a demo többet adott, mint manapság egy-egy kisebb VR játék. Na de vajon sikerült azt a hangulatot megtartani? MIlyen hosszú játékot is kapunk a pénzünkért?

A PS Store előrendelésében 8000 Ft-ért lehetett lecsapni rá, de a kezdő ár is csupán 9.000 Ft, így nem kérnek el hatalmas összeget ezrt a játékért. Mégis mit kapunk cserébe? Összesen 5 küldetést 8 órán keresztül ívelő rettegés formájában, megfelelő tartalommal és ötletes kivitelezésekkel karöltve. Megéri? Naná!

Éppen arról beszélgettem a haverokkal a tesztelési időszak alatt, hogy nálam a játék a TOP3 PlayStation VR játékok listára felkerült a RE7 és Farpoint mellé. Sokan azt kérdezték, hogy félelmetesebb-e, mint a Resident Evil, vagy hogy szebb-e, mert lássuk be, nem sok komolynak tekinthető FPS horror játék van PlayStation VR-ra. A válaszom pedig az, hogy másabb, mint a RE7, sokkal túlélő horrorosabb, ráadásul a stílus is sci-fi, így kevésbé összeegyeztethető azzal. Grafikai szempontból egyáltalán nincs miért szégyenkeznie, még ha nem is éri el a RE7 piszkosul szép grafikáját.

Az alábbi videóban picit megmutatom a játékot, ami alapból nagyon félelmetes, csak én nem féltem már a videóban, persze volt benne egy szívroham valahol 😀

A történetről spoiler nélkül

A klónozás itt már úgy megy, mint manapság a 3D nyomtatás. Történt viszont egy kis gubanc és az űrhajó központi számítógépe kinyomtat minket, hogy segítsünk neki 5 fontos feladat elvégzésében, közben szép lassan bontakozik ki a történet. Egyébként amikor meghalunk, újat nyomtat belőlün a számítógép.

A játékmenet és irányítás

Egy teljesen szabad mogással rendelkező FPS-t, kapunk, amit a RE7-hez hasonlóan DualShock4 kontrollerrel irányíthatunk. Az 5 küldetésen keresztül kell teljesítenünk mindegyik térkép végén 1-1 feladatot, de odáig el kell jutnunk, ami nem éppen egyszerű feladat, hiszen az elhalálozás nagyon könnyű a játékban. Ha mindezzel még ki is békülünk, izgalmat az hozhat a játékmenetbe, hogy minden halál után újból kinyomtatják a testünket és az elhalálozott pályát a legelejéről kell kezdenünk, ráadásul random generál egy úly pályát, aminek a vége bár ugyanaz, a köztes út teljesen megváltozik. Így nem fogjuk tudni, hogy melyik teremben hányan és hol vannak, merre érdemes tovább haladni, stb. Azon a helyen, ahol kinyomtatnak minket, tudjuk az összeszedett pontokból és tárgyakból fejleszteni ruházatunkat, valamint sajátmagunkat is, mint a kézi támadás erőssége, osonás csendessége, életerőnk, vagy éppen a működéshez szükséges sötét anyag használatot.

Mivel igazi túlélő horror, ezért nem igazán fogunk az elején bővelkedni a fegyverekben, csak egy amolyan DNS lopó/sokkoló fegyverrel leszünk felvértezve és egy rövid ideig használható virtuális pajzzsal tudunk majd védekezni. Van továbbá zseblámpánk, szerencsére végtelen energiával, amit nagyjából folyamatosan érdemes használni, mert elég sötét helyszínek vannak.

Fegyverek, gránátok és egyéb cuccok

A felszedett tárgyakból fegyverek és egyéb védelmi kiegészítők készíthetők. Ezeket különböző munkapadokon gyárthatjuk le, melyeket a térkép is jelez, hogy hol találjuk. Ezekből 4 féle létezik:

  1. Lőfegyverek
  2. Gránátok
  3. Kézi támadás fegyverei
  4. Egyéb eszközök

Míg az első 3 egyértelmű, addig a negyedik kategóriában olyanok találhatók, mint pl. olyan eszköz ami biztos helyre teleportál, ha nagy bajban vagyunk. Minden fegyvernek megvan az előnye és hátránya. Nincs olyan, hogy csak egyet akarunk használni végig, mert mind hasznos. Kedvencem a gravitációs gránát, ami egy feketelyuk szerű portált nyit, odaszippantja az ellenfeleket, majd falhozcsapja, elpusztítva azokat. Az alap ellenfelek ellen pl. tök jó a kétkezes bot szerű fegyver, mert egy csapás és halottak. A nagyobb dögök ellena lőfegyver javasolt, mert ha a közelünkben vannak, nekünk már régen reszeltek.

Grafika

A képi világ kellően sötét és valóban úgy érezzük, hogy egy űrhajón vagyunk. Változatosak a random pályák, még ha néha ismétlődőnek is érzünk 1-2 helyiséget, mindig valami újat generálnak bele. Az ellenfelek jól néznek ki, kellően ijesztőek, a mozgásuk is rendben van.

Hangok

A hangok rettentő félelmetesek. Olykor berobban a falban egy cső mellettünk és leesik a burkolata a falnak, vagy gőz szökik a csövekből, már ez is borzolja a hangulatot, viszont ha az ellenfelek hangjait halljuk, attól valóban feláll a szőr a hátunkon. Nagyon rémisztő úgy mászkálni, hogy halljuk őket. Viszont itt meg is említeném a játék egyik – számomra zavaró – hibáját. Amikor egy fal mellett állunk, aminek a túloldalán ellenfél van és halljuk a hangját, néha megtévesztő, mint ha mellettünk állna. Ugyanez a heylzet, ha az elelnfél fölöttünk lévő erkélyen van és közvetlen felettünk tartózkodik, akkor is olyan, mint ha velünk egy szinten lenne. Ez számomra zavaró volt, mert sokszor hang alapján tájékozódom.

Mobilalkalmazás

A játékhoz van egy mobil alkalmazás Androidra és véhetően iOS-re is. Szóval ez az alkalmazás egy második játékost is be tud vonni a játékba, ha ugyanarra a hálózatra csatlakozik a telefonnal, mint a PS4 konzol. Ez a játékos a játékban szereplő űrhajó központi rendszerére csatlakozik és az adott szint térképét fogja látni a telefonján vagy tableten. Látni fogja a játékos pontos helyzetét, felfedezett helységeit, valamint még azt is pontosan látja, hogy éppen merre néz a VR-ban ülő játékos. Segíthetünk felfedezni a szekrényekben, itt-ott elrejtett felvehető tárgyakat, kiszűrhetjük a csapdákat és elcsalhatjuk az ellenfeleket különböző trükkökkel, viszont ennek a második játékosnak is fejlődnie kell, hogy miél több dologt tehessen. Ha pedig belénkbújik a kisördög, a játékos ellen is lehetünk. Kinyithatunk ajtókat, amin épp kukucskál a túloldali ellenfelek után, vagy odacsalhatunk hozzá ellenfeleket, stb. Igazán izgalmas színfoltja ez a játéknak.

Hibák

A hangok iránya nem mindig tökéletes, főleg ha val, vagy egy emeleti platform választ el minket a hang forrásától. Továbbá vélhetően javítva lesz, de belefutottam egy olyan anomáliába, hogy az első szint végén lévő szörnyek megöltek és mikor visszajutottam új testben oda, nem lehetett továbbjutni, mert nem volt aktív az a konzol, amit használni kellett volna és ahol aktiválni kellett, oda sem lehetett bejutni. Sőt egyszer bezárultam egy olyan helyre is, ahonnan nem lehetett kijönni. Szóval kisebb bug valahol van a játékban, de lehet csak nekem sikerült kiakasztani.

Ezeket az apróbb hibákat leszámítva én azt mondom, hogy a gyér PSVR játék felhozatal között szerencsére nagy ritkán, így most is üdvözölhetünk egy 9,5/10-es játékot, és csak az a pár fentebb említett hiba amiért nem kapta meg a maximális pontszámot.

Orosz Mihály
About Mihály Orosz 543 Articles
A PSVR.hu üzemeltetője vagyok, egy lelkes PlayStation VR felhasználó, aki 2016. tavaszán úgy döntött, elkezd foglalkozni a PlayStation VR-al, hogy nektek minél több infót átadhasson erről a szuper kiegészítőről. Iratkozz fel Youtube csatornámra és nyomd meg a kis harangot is, hogy mindig értesülj új tesztjeimről: FELIRATKOZÁS

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


három + húsz =

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .