TESZT: Apex Construct

Az Apex Construct mer kicsit más lenni, mint a többi PlayStation VR játék és ez nagyon jól is áll neki!

Az emberiség nagy hibát követett el és a Földet egy olyan állapotba sodorta, hogy szinte az összes élőlény eltűnt a Föld felszínéről, helyüket pedig kibernetikus lények vették át. Vajon hogy jutottunk idáig? Ezt fogja nekünk elmesélni a Fast Travel Games legújabb VR játéka.

Irányítás

Kicsit féltem a játék irányításától, hiszen mindig félek, amikor Move kontrollerekkel kell mozogni. Vajon csak teleportálás lesz? Fel kell áldozni a free movement-et? Szakaszos forgás lesz? Tudunk így pörgősen harcolni? Szerencsére a fejlesztők nagyon ügyesen, az Inpatient és Skyrim VR mintájára oldották meg a mozgást és a settings-ben durván személyre is szabhatjuk, hogy mit enged meg az agyunk rosszullét nélkül mozgás terén. Én már igazi VR veteránnak tartom magam, lévén a megjelenés napjától rendelkezem VR-al, néha mégis elkap a rosszullét, de szerencsére ez az Apex Contruct esetén egyáltalán nem jött elő, pedig folyamatos mozgást, folyamatos forgást állítottam be és még a forgás közbeni besötétedő szélek sem voltak bekapcsolva (bélyegképnek nevezik a beállításokban). De szerencsére a folyamatos mozgás és forgás mellett a teleportot is használhatjuk vegyesen, így a pörgősebb csatáknál gyorsan arrébb tudjuk magunkat teleportálni menekülés gyanánt.

Grafika

Nagyszerű képi világgal rendelkezik a játék. A felbontás nem a legtökéletesebb, a távolabbi dolgok már recések kicsit, de nem homályosak. Nem tartozik a csúnya játékok közzé, még ha a textúrák közelről elmosottak is. Maga a képi világ viszont feledteti a felbontást, de ismétlem nem vészes, sokkal rosszabbakkal lehet találkozni a piacon.

Hangok

A játék hangjai tiszták, a narrátor hangja kellemes, érdekfeszítően tud mesélni. A zene, már amennyi van, szintén rendben van, főleg csaták előtt erősödik fel, jelezve, hogy helyzet van 😀

Játék, játékmenet

Egy bázisunk van, ahonann 7 különféle területet érhetünk el szépen sorjában. Viszont egyes területek nem fedezhetők fel teljesen, mert különböző szintű ajtók zárják el a terület egyes részeit, melyhez a megfelelő szintű belépőkártyákat csak később szerezhetjük meg, így a korábbi területekre is visszakényszerülünk. Ez nem kényszer, sőt örömmel üdvözlöm, hogy ilyennel mertek előhozakodni a készítők, mert ösztönző, hogy megnézzük mit is rejtenek az elzárt területek. Általában a történet szempontjából fontosabb helyek ezek.

A harcok szuper jók, az ellenfelek nem buták, jó pár faj létezik belőlük, jól vannak animálva és marha nehéz eltalálni őket, pedig az íj használata nagyon kézreáll és irtó pontos. Jól érzékeli a Move-okat és ügyesen ki van találva. 3 féle nyíl létezik egyébként, melyekhez folyamatosan jutunk majd hozzá. Ezen kívül létezik még 2 féle gránát és több gyógyító folyadék. A fegyverek a bázison fejleszthetők és az íjon van pajzs is, az is külön fejleszthető.

A továbbjutáshoz általában olyan zárt ajtókon kell átjutnunk, melyhez vagy egy gombot kell megtalálnunk, vagy a mellette lévő konzolon egy PIN kódot kell begépelnünk. Ezeket jegyzetekből tudhatjuk meg, melyet vagy széthagyott noteszekből tudhatunk meg, vagy a számítógépből, melyen nekünk kell gépelni. Amolyan DOS operációs rendszert futtató gépeken 2 parancsra lesz szükségünk, a DIR kilistázza a gépen található fájleneveket, az open fájlnév paranccsal pedig megnyithatjuk azokat. Ezek a jegyzetek a történetmesélésben és a továbbjutásban játszanak szerepet.

Ez is mutatja, hogy a játék lényege nem a csaták, azok csak kitöltik a pályákat, de az igazi ereje a történetnek van, ami szépen lassan bontakozik ki előttünk.

Én a 10-ből 8 pontot adtam a játéknak, mert végre úgy érzem, hogy Move kontrollerre is tudnak/mernek jól irányítható játékot írni és játékmenetben is újat alkotni. Nagyon jól összerakták a fejlesztők az Apex Construct-ot, így nyugodt szívvel ajánlom, ha tetszett amiket leírtam és amit a fenti videóban láttál.

Itt pedig a LIVE stream is visszanézhető:

Orosz Mihály
About Mihály Orosz 445 Articles
A PSVR.hu üzemeltetője vagyok, egy lelkes PlayStation VR felhasználó.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


tizenhét − tizenegy =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..