6+1 kérdés és válasz a PS4 Neo-ról

PlayStation 4 neo

Még mindig nagyon sokszor merülnek fel fórumokon ugyanazok a PS4 Neo kérdések, ezért most összeszedtem őket és a válaszokat.

Úgy gondoltam tisztázzuk a helyzetet és egy amolyan gyakran ismételt kérdéseket. Lehet kellene az oldalra egy GYIK 🙂 Na meglátjuk.

1. Mikor fog megjelenni a PlayStation Neo?
Nem tudjuk, valószínűkleg 2017 elején. Viszont 2016.09.07-én lesz egy PS konferencia, ahol vélhetően – többek között – a Neo megjelenéséről is hallhatunk.

2. Miben lesz erősebb a PlayStation Neo?

  • A CPU magjait 1,6GHz-ről 2,1GHz-re emelik
  • A GPU 18-as Radeon GCN-t 36-osra, annak 800MHz-es órajelét 911MHz-re emelik
  • A memória sávszélességét 176GB/másodpercről 218GB/másodpercre emelik
  • 1080p video kimenetet 4K-ra cserélik

3. Lesznek játékok csak PlayStation Neo-ra?
Nem. Minden játékot úgy adnak ki, hogy mindkét gépen fusson, csupán a Neo-n futtatva, annak nagyobb erejének köszönhetően kaphat nagyobb felbontású textúrákat, effekteket, részletesebb poligont.

4. A játékok 4K-ban fognak futni?
Nem valószínű, ahhoz nem elég ez a hardware ugrás. A lényeg, hogy 4K TV-n élvezhetőbbek lesznek a FullHD felbontású játékok, mert felskálázza azt 4K-ra, de ez nem natív 4K felbontás lesz.

5. Csak a PlayStation Neo-val lesz kompatibilis a PlayStation VR?
Erről már korábban írtunk. A válasz: NEM! A korábbi cikk itt olvasható!

6.  PlayStation Neo-hoz már nem fog kelleni a PS VR kis fekete dobozkája?
Sokáig az a hír járta, hogy a PS4 gyengeségét szeretné kiegészíteni ez a doboz. Valóban átvesz tőle számítási feladatokat, de nem ahhoz, hogy a VR játék gyorsabb legyen. A kis doboz megléte egyszerű. Túl kevés kimenet (1 HDMI) van ahhoz a PS4-en, hogy egyszerre tudja a képet a VR-nak és a TV-nek is küldeni. Lesznek olyan játékok, melyek a VR-os játékos mellett ülő többi játékost a képernyőn “szolgálnak” ki. Tehát a kis doboz arra hivatott, hogy a VR-nak szánt képet a TV képernyőjére alakítsa át és jelenítse meg. Ennek a számítási feladatát és csatlakozóhiány orvoslását veszi át a PS4-től. Emellett a 3D hangzás megalkotásáért is felelős, valamint az extra játékosok más hangot kell, hogy kapjanak, mint a VR-t viselő személy, akinek így fejhallgatót kell viselnie. A dobozka processzora fogja így megoldani, hogy mindenki a megfelelő hangot hallja.

+1. Máshogy fog kinézni, mint a PS4?
Erre a kérdésre nem tudjuk a választ, szeptember 7-én kiderül. De vélhetően nem lesz eltérés. Majd meglátjuk 😉

Mihály Orosz
About Mihály Orosz 336 Articles
A PSVR.hu üzemeltetője vagyok, egy lelkes PlayStation VR felhasználó.

7 Comments

  1. Nagyon nem örülök ennek a generáción belüli generáció váltásnak. 🙁 Feleslegesnek tartom. Volt PS1-em majd PS2 majd PS3 sosem volt olyan érzésem egyik generációban sem, hogy kevesebbet kapok mint mások… A PS4-ből meg van még mit kihasználni, csak a fejlesztők csesznek rá. 🙁 Elég megnézni az UC4-et. Egy PC-s játék se tudja hozni azt a szintet. Max a Witcher 3 ezzel a gtx 1080 kártyával, de az kétszáz felett kezdődik és akkor kell mellé még proci ram stb.. Most is leszedtem a Hawkent PS4-re és nincs 20 fps a játékban… Ennyire nem tudnak fejleszteni? Nem a hardverrel van a gond, hanem a fejlesztőkkel.

    • Igen valahol énis egy arcon köpésnek érzem, hogy ilyen hamar hoznak ki megint konzolt.
      Bőven lenne mit kiaknázni a ps4 en.
      Mind a szoftveres, és hardveres oldalon.
      Csak így mégtöbb profitálási lehetőség adott.
      Aki nagy fan úgyis megveszi az a neót, csak hogy elmondhassa igen skállázott 4K n tolom ( vagy tényleg 4 k tv n) natív felbontásban ami szerintem felesleges. Valamivel szebb részletgazdagabb a játék.
      De a ps 4 et sem mondhatnám igazán rosznak.
      Foglalkozni kellett volna vele, nem lecserélni.

      • Teljesen igazad van. Viszont a félreértések elkerülése végett tisztázzuk ezt a 4K-t. Felskálázott 4K játék csak a 4K készülékeken lehetséges, mert ugye FullHD-ból csinál 4K-t. Natív 4K pedig csak filmek esetén lesz. (Bár néhány indie esetén, ahol nem hatalmas erőforrásokat kell mozgósítani, simán elképzelhető majd a natív 4K, de AAA kategóriás címek esetében kizárt. Ott marad a felskálázás.

    • Igen, nem rég kapták meg a lehetőségét a 8 magból 7 használatának, mert eddig csak 6-ot lehetett. A 7. mag a video rögzítését látta el, a 8. pedig az op.rendszert. Na mármost ha 7 magot használnak, sokkal jobb eredményeket lehet majd elérni, de be kell áldoznunk olyankor a rögzítést és az online stream-et. A 8. mag értelemszerűen viszont szükséges, hogy az op.rendszeré legyen 🙂

    • Állítólag lehetnek olyan játékok, amik magasabb felbontásban fognak tudni futni, mint FHD, de nem feltétlenül 4K. Egyszerűbb indie címek viszont akár 4K-ban is fognak tudni futni szerintem, főleg ezek a nagy nosztalgia játékok.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


öt − egy =