Star Wars: Squadrons

A Disney-éra óta sajnos nem kimondottan bővelkedünk SW játékokban. Nagyjából a két Battlefront, a single-re kiéhezett közönségnek odavetett Fallen Order és a telefonos Galaxy Heroes, amik említésre méltóak. Illetve a Vader Immortal, ami a legendák szerint érkezik PSVR-ra is. Ez a repertoár azért elég sovány, a Lucas időszakában kb. évente, több műfajban is érkező címekhez képest.

Ebbe az állóvízbe dobta be az EA a Star Wars: Squadrons hírét, minden X-wing, TIE Fighter és Rogue Squadron-on nevelkedett régi motoros örömére. Ez egy főleg multira kihegyezett, 5v5 fős űrhajós daráló lesz, a második Halál Csillag pusztulásától felvéve a fonalat, a Jakku-i csatáig. Megspékelve az információval, miszerint teljes VR támogatottsággal érkezik, én egy gyors örömtáncot is majdnem lejtettem.

A felelős elkövetők, az EA Montreal szárnyai alatt hegesztgető Motive Studios, akiknek többek közt a Plants vs Zombies: Garden Warfare szériához és a Battlefront II. Single player módjában található kezük munkája. Ez a cím az első önálló készítésű játékuk, melyhez új szakembereket is felvettek. Lelkiismeretes munkájuk és téma iránti rajongásuk pedig bizakodásra ad okot. Alaposan tanulmányozták nem csak a filmek űrhajó- csatáit, de az azok alapjául szolgáló világháborús repülőgép- ütközeteteket és annak sajátosságait. Mert ugye a Star Wars űrbéli fizikája köztudottan nem teljesen reális és Lucas annak idején a Nagy Világégés légi csatáiból ihletődött.

Talán ebből is adódik a jelenleg 2 ismert módból az elsőnek a neve: Dog Fight. Ez gyakorlatilag egy 5v5 Team deathmatch: az a csapat nyer, aki adott időn belül többet öl vagy előbb öl x mennyiséget. A második mód a Fleet battle névre hallgat. Ez már komolyabb, nagyobb volumenű csata, ahol több csapat is részt vesz a Birodalom, illetve Lázadó oldalon. Repülhetünk egyedül, társakkal, botok elleni PvE-ben, vagy éppen PvP-ben. Ez egy több szintű, feladatorientált mód lesz. Első körben egy Dog Fight-al, ahol a frontvonalat kell minél gyorsabban előre tolnunk. A pálya közepén ezután az ellenség két zászlóshajóját kell kiiktatni, illetve a sajátunkat megvédeni. A legvégén pedig a vezérhajóval kell leszámolnunk (Csillagromboló és Mon Calamari cirkáló), a különböző pontjait kiiktatva, mint pajzsgenerátor és társai. Persze, miközben előre törünk, az ellenség sem csak passzívan védekezik, így nem árt a bázisunk felé is figyelni, illetve a megfelelő kommunikáció, feladat elosztás.

Mindehhez frakciónként négy hajóosztályt kapunk: vadászgépek (X-Wing; TIE Fighter), elfogó (A-Wing; TIE Interceptor), bombázók (Y-wing; TIE Bomber) és támogató (U-Wing; TIE Reaper).  Nincs hír, hogy később szélesedik-e a repertoár.

A jelenlegi járművek pilótafülkéjét részletesen kidolgozták, illetve HUD-ként is funkcionálnak, ugyanis csak belső nézet érhető el, emelve a „szimulátor”, de legalábbis a személyes érzést. Itt tudjuk kezelni az energiaszint-ellátásunktól kezdve mindent. Az energiát használhatjuk például a hajtóművek feltöltésére, így egy rövid időre elképesztő sebességre kapcsolva –feláldozva a fordulékonyságot. Tolhatjuk a fegyverekbe, ezzel nagyobb sebzést okozva, illetve a pajzsokba – ebből a TIE osztály nyilván kiesik, ők más furmányosságot kapnak. Ezzel kapcsolatban örömhír (amire én nagyon régóta vágytam), a pajzs eleje vagy hátulja külön erősíthető- akárcsak a regényekben- a kívánt helyzethez megfelelően. Például egy kamikaze rárepülésben teljes energiát a frontális pajzsba tolni, vagy ha nagyon ránk tapadtak, akkor a hátsónkat védeni amíg valaki nem segít.

Hajóinkhoz rengeteg skin és modul lesz feloldható, ezzel mindenki saját és csapata igényei szerint variálhatja majd a képességeit, melyek loadout-ba is rendezhetőek. Így akár csata közben is válthatunk, ha úgy hozza a szükség. Pilótáink öltözékét, nemét, faját és a pilótafülkét is személyre tudjuk majd szabni, hogy igazán otthonosan érezzük magunkat. Mikrotranzakció egyáltalán nem lesz a játékban, így ezeket valószínűleg különböző feladatokkal kapjuk meg, illetve a tutorialként szolgáló sztori módban is kapunk jó pár modult- már csak ezért is érdemes végigcsinálni.

Crossplatform cím lesz, így X-Box, PC és PS pilóták feszülhetnek egymásnak, PC-n egész biztosan joystick támogatással is. A VR támogatottság PC-re és PS-re elérhető- nem tudom, hogy VR-os és nem VR-os együtt tud-e játszani. Ha igen, szerintem hatalmas előny lesz a VR-ral játszó részére (elég, ha csak a szabad fejforgást nézzük: mennyivel gyorsabban látod be a harcteret,  a mélységeket mennyivel jobban tapasztalod), de ez engem nem fog visszatartani, hogy leszámoljak a Lázadó söpredékkel vagy épp egy X-Winggel hasítsak át egy Csillagromboló kereszttüzén úgy, ahogy eddig csak gyermekkori képzelgéseim alapján tudtam.

Másik jó hír, hogy mindez jelenleg 13.490 forintért előrendelhető, ami, ha csak a BF1 VR-os x-wing küldetés szintjét hozza –videók alapján pedig többet is- már megéri. Nem csak a világ és a téma szerelmeseinek, mert nekik szinte kötelező darab.

Készítők: Motive Studios
Kiadó: Electronic Arts (EA)
Stílus: Akció (űrhajó „szimulátor”)
Megjelenés: várhatóan Október 2. (cross platform)

-=Cobbler=-

Varga Pál
About Axzanar 5 Articles
2017 decembere óta van VR-om, amivel gyermekkorom egyik nagy álma vált valóra. Érdeklődési köröm mind a játékok, mind az élet terén mindenre, - de tényleg mindenre- kiterjed. Ezen ismereteimet főleg regényeim írásában kamatoztatom, mely nem csak hobbim, de fő életcélom is. Addig is, informatikai és hálózati szakismeretemmel keresem a kenyerem.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


2 × egy =

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .