TESZT: Farpoint

farpoint teszt psvr

AIM controllert ragadtam és nekiestem a Farpoint tesztnek.

Hogy milyen lett? Nézzétek meg a videót, de annyit elárulok, a játékban nem csalódtam.

A Farpoint a Konzolok szervizénél megvásárolható.

A san franciscoi székhelyű, Impulse Gear fejlesztőcsapat elkötelezte magát amellett, hogy az alapvető játékélményeket elhozzák nekünk VR-ra. Első játékuk a Farpoint bejelentése nagy port kavart 2016 júniusában, amikor trailer-ét az E3-on bemutatták. Ennek már majdnem egy éve, de most végre kezünkbe foghatjuk a végleges játékot és a hozzá tartozó AIM controllert. A játék, akár önmagában is megvásárolható, hiszen DualShock4 kontrollerrel is játszható, az igazi élményt mégis a boundle pakkban található AIM kontroller hozza el kiemelkedő sikerrel.

Az új vezérlő fogásra, tapintásra kellemes. Sokkal kényelmesebb megoldás, mint a két kontrolleres megoldások, ahol a kétkezes fegyvereket a két külön irányító egymás mögött tartásával lehet fogni. Hiszen a fegyvert sokkal jobban érezzük egy darab, egybe kiöntött vezérlővel, mint két kisebbel. Maga az AIM controller szó szerint a Farpoint igazi fegyver, hiszen azt a virtuális térben nyújtott élményt, amit kapunk, eddig nem igazán tapasztalhattuk meg sehol. Tökéletesen érzem magam előtt a térben a fegyvert, a célzás pontossága elsőosztályú, minden gomb megtalálható rajta, ami egy DualShock4 kontrolleren és azok elhelyezése baromira kézre áll. De álljunk meg kicsit és beszéljünk kicsit az örökölt gyermekbetegségekről. Mivel a működési elv a már jól ismert PS kamera által követett led fény érzékelésén alapul, néha bizony elmozdul kicsit a fegyver a térben és nem úgy látjuk, ahogy fizikailag fogjuk. Ilyenkor egy rázó mozdulat segít helyrerakni a pozícionálást és nem sűrűn fordul elő, de mégis jelen van. Azt viszont okosan oldották meg, hogy a kamera látószögéből ne mozduljunk el se magunk, se a testünk. A testünkkel bezárt holtteret a játékban is láthatjuk, ha túlságosan elfordulunk a kamerától. Így elkerülhető, hogy az Aim Controller a testünk és a kamera közé kerüljön. Valamint ha fennáll annak a veszélye, hogy a kamera látószögét elhagyja a fegyver, megjelenik a játékban maga a valós aim controller, mint ha az kikerülne a fegyverből. Ezek ötletes megoldások viszont sikeresen kordában tartanak minket.

Na de nézzük meg magát a játékot. A világ, amit megalkottak, nagyrészt a barnás, kopár, sziklás területekből áll, de azok gyönyörűen meg vannak kreálva. Hegyek, szakadékok, vulkánok a távolban. Tényleg lenyűgöző. Persze más helyszínek is vannak, valamint barlangok és a napszakok, időjárás változása is színesebbé teszi a játékteret.

A grafika PS4 PRO-n lényegesen szebb, hiszen magasabb felbontást, részletesebb textúrákat kapunk, a képfrissítésről nem is beszélve. Viszont hazudnék, ha azt mondanám, hogy teljesen elégedett vagyok. A Statik ettől sokkal szebb volt, itt azért vannak recés élek, a felbontás nem a legtökéletesebb így sem. De annyira nem vészes, hogy ez a játékmenet rovására menne, igazából játék közben észre sem vesszük.
Az arcok kidolgozottsága nem a legtökéletesebb, de ne aggódjunk, nem Mass Effect Andromeda szintjét kapjuk 🙂 A karaktermozgások itt-ott suták picit, de az ellenfelekkel egyáltalán nincs probléma. Az árnyékok, fények, részecskék egyébként rendben vannak. Legyen az füst, por, fénycsóva. Ezen a téren nincs gond.

A játék hangjai és effektjei kifejezetten jól szólnak, az összes fegyver hangja rendben van. A karakterek szinkronhangja pedig egyenesen mesés. Hogy a szinkronszínészek a maximumot hozták-e ki magukból, az nem kérdéses.

A történetről vegyes érzelmekkel beszélnek a külföldi tesztelők, szerintem viszont -bár kissé klisés – teljesen rendben van és még csavarok is akadnak benne, így unatkozni sem fogunk.

A játék tartalmaz egy co-op módot, ahol más PlayStation VR tulajokkal karöltve teljesíthetünk külön erre a játékmódra létrehozott pályákat, ezzel pedig megnövekszik a játék élettartama, hiszen többször is elővehetjük ezt a címet egy kis online szórakozás kedvéért. Erre a részre ebben a külön videóban fogok kitérni:

A menüről ejtenék még pár szót, lényegében egy külön kis szoba az űrbázison, amit szabadon bejárhatunk. Egészen pofásan néz ki, külön pirospont a fejlesztőknek.

A játék összességében nálam jól vizsgázott. Habár még nem játszottam végig, a mások által 6-7 órásnak mondott játékidő nem olyan rövid, mint amilyennek elsőre hangzik, hiszen VR-ban egyszerre 1-1,5 órától több időt nem túl komfortos eltölteni. A látvány lenyűgöző, még ha a grafikában itt-ott kisebb hiányosságokat, visszamaradottságokat fedezhetünk el, akkor is. Az Aim controller viszont nagyon el lett találva. Ilyen pontos vezérlőt PlayStation kamera még nem látott 😀
A játékmenet egyáltalán nem unalmas és a történettel sincs probléma. Az akciók kellően pörgősek. Újrajátszás szempontjából én biztos, hogy fogom még elővenni. A co-op pedig biztosít minket arról, hogy ne kerüljön gyorsan porosodni a polcra.

Mindent figyelembe véve az én értékelésem 10-ből 8 és bátran merem ajánlani bárkinek a játék megvételét, aki rendelkezik PlayStation VR-al.

Mihály Orosz
About Mihály Orosz 285 Articles
A PSVR.hu üzemeltetője vagyok, egy lelkes PlayStation VR felhasználó.

4 Comments

  1. Végre megérkezett nekem is a cucc és belevetettem magam a virtuális valóságba a Farpoint (és a VR Worlds) segítségével.
    Nos, először a negatívum, ami nem is a játékokhoz kötődik:
    Sajnos a kijelzőben csalódnom kellett. Először azt hittem, hibás eszközt fogtam ki, mert amikor először belenéztem és megjelent a PS menüje, az kiábrándító volt.
    Középen pixeles, szélein homályos, a lencséket nem lehet rendesen fókuszálni, csak úgy, hogy az egész eszközt mozgatom a fejemen. Alacsony a felbontása és nem tölti be teljesen a látóteret. Mindezek sajnos rontanak ez élményen. A cinematic mód szinte használhatatlan, pedig hasznos lenne. A 7 éves full-hd tv-re tükrözött kép sokkal jobb, mint a vr kijelzőjén. Pedig ha ugyanazt produkálná…
    és most jöjjenek a pozitívumok:
    Szóval ha ugyanazt produkálná, mint amit a tv-re kitesz akkor álleesés lenne a köbön! De azért így se tragikus a helyzet, ugyanis az általam kipróbált játékokban elég jól gazdálkodtak a készítők a rendelkezésre álló erőforrásokkal. Szóval játék közben a kijelző gyermekbetegségei valahogy kevésbé látszanak, jól lett az optimalizáció, a Farpointé különösen, ezen felül az idő előrehaladtával az agyam megszokta, elfogadta ezt a környezetet, ami jót tett beleélés szempontjából.
    Én már évekkel ezelőtt ráuntam a pc és konzoljátékokra, mert már minden műfajt kipróbáltam az évek során és nem tudott már lekötni az n+1-edik fps/rpg/szimulátor. Úgy voltam vele, hogy a játékok világába már csak valami igazán forradalmi tud visszarántani.
    És a PSVR a Farpointtal megcsinálta! Tényleg megszűnt a külvilág és ott álltam egy idegen bolygón, kezemben puskával és csak lőttem és lőttem az űrlényeket.
    Teljesen megszűnt a külvilág, nem is igazán érzékeltem az idő múlását. A puska is jól sikerült, érzékelése pontos, az illúzió abszolút megvan! Megcsinálhatták volna lecsatolhatósra a mozgásért felelős részét, hogy ne csak kétkezesen lehessen használni, de ez már csak kukacoskodás.
    Ha valaki PS4-re igazán ütős vr élményt akar akkor ne habozzon, és puskával együtt szerezze be, megéri. A headset lehet, hogy csak a következő generációra fog felnőni a feladatához, de azért így is erősen ajánlott.

    • Hát igen, itt tart a VR technológia, de lesz ez jobb is, csak ki kell forrnia, jön majd a 2. generáció. Viszont könnyen bele lehet feledkezni, főleg egy Farpoint, RE7, Here They Lie esetén és akkor igazán jól szórakozik az ember.

  2. Sziasztok! Kíváncsian vártam milyen lesz, és pont egy hete végre ideért. Eddig tartott a végigjátszás, megosztanám én is a tapasztalataimat ha valakit érdekel. A felbontás ahogy más játékoknál itt is szóba került, 2D-s full hd játékok után biztos sokaknak elsőre fura, búvárszemüveg szúnyoghálóval effekt végig ott van, de ezt akció közben abszolút észre se venni. Az első pár perc után időnk se lesz nagyon nézelődni, zúdulnak az ellenfelek, folyton változik a továbbjutáshoz szükséges taktika, és ahogy előttem is írták sokat számít a beleélés is, és akkor magával ragad. Az aim kontroller nagyon igényes kivitelű, az összes gomb kütyü rajta van ami egy normál irányítón csak nyilván más elrendezésben, így akár ahelyett is használható ha valaki már rutinosan nyomja. Az ellenfelek a grafikai lehetőségekhez mérten szépen kidolgozottak, a környezet szintén, ha van időnk nyíltabb tereken nézelődni, azért látni hogy megtettek mindent az illúzióért. Virtuális fegyverünk nagyobbrészt talál, én mindig is béna voltam fps-ben analóg karral, de ezt a vr és az aim miatt sikeresen végigtoltam. A shotgun-hoz mondjuk jól jött volna valami célzóféleség, és amit nagyon hiányoltam hogy nem lehet ugrani. Sokszor kb 20 centis sziklaperemben akadtam el, és nem lehetett rá felugrani, amit ugye ilyenkor az ember alapból tenne. A sztori a szokásos mentsünk meg valakit/valamit, de itt a lényeg nem is ez, hanem az aim kontrollerrel megturbózott vr élmény. Aki teheti szerintem mindenképp próbálja ki. Jó játékot!

    • Köszi az összefogó véleményt. Mindenki hasonló élményekkel gazdagodott, aki eddig beszerezte. Igazi jó fogás ez a játék. A Multiplayer pedig szintén extra jó, most pedig jöttek új pályák is és a grafikán is javítottak még kicsit.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


kettő × öt =