TESZT: Farpoint

farpoint teszt psvr

AIM controllert ragadtam és nekiestem a Farpoint tesztnek.

Hogy milyen lett? Nézzétek meg a videót, de annyit elárulok, a játékban nem csalódtam.

A Farpoint a Konzolok szervizénél megvásárolható.

A san franciscoi székhelyű, Impulse Gear fejlesztőcsapat elkötelezte magát amellett, hogy az alapvető játékélményeket elhozzák nekünk VR-ra. Első játékuk a Farpoint bejelentése nagy port kavart 2016 júniusában, amikor trailer-ét az E3-on bemutatták. Ennek már majdnem egy éve, de most végre kezünkbe foghatjuk a végleges játékot és a hozzá tartozó AIM controllert. A játék, akár önmagában is megvásárolható, hiszen DualShock4 kontrollerrel is játszható, az igazi élményt mégis a boundle pakkban található AIM kontroller hozza el kiemelkedő sikerrel.

Az új vezérlő fogásra, tapintásra kellemes. Sokkal kényelmesebb megoldás, mint a két kontrolleres megoldások, ahol a kétkezes fegyvereket a két külön irányító egymás mögött tartásával lehet fogni. Hiszen a fegyvert sokkal jobban érezzük egy darab, egybe kiöntött vezérlővel, mint két kisebbel. Maga az AIM controller szó szerint a Farpoint igazi fegyver, hiszen azt a virtuális térben nyújtott élményt, amit kapunk, eddig nem igazán tapasztalhattuk meg sehol. Tökéletesen érzem magam előtt a térben a fegyvert, a célzás pontossága elsőosztályú, minden gomb megtalálható rajta, ami egy DualShock4 kontrolleren és azok elhelyezése baromira kézre áll. De álljunk meg kicsit és beszéljünk kicsit az örökölt gyermekbetegségekről. Mivel a működési elv a már jól ismert PS kamera által követett led fény érzékelésén alapul, néha bizony elmozdul kicsit a fegyver a térben és nem úgy látjuk, ahogy fizikailag fogjuk. Ilyenkor egy rázó mozdulat segít helyrerakni a pozícionálást és nem sűrűn fordul elő, de mégis jelen van. Azt viszont okosan oldották meg, hogy a kamera látószögéből ne mozduljunk el se magunk, se a testünk. A testünkkel bezárt holtteret a játékban is láthatjuk, ha túlságosan elfordulunk a kamerától. Így elkerülhető, hogy az Aim Controller a testünk és a kamera közé kerüljön. Valamint ha fennáll annak a veszélye, hogy a kamera látószögét elhagyja a fegyver, megjelenik a játékban maga a valós aim controller, mint ha az kikerülne a fegyverből. Ezek ötletes megoldások viszont sikeresen kordában tartanak minket.

Na de nézzük meg magát a játékot. A világ, amit megalkottak, nagyrészt a barnás, kopár, sziklás területekből áll, de azok gyönyörűen meg vannak kreálva. Hegyek, szakadékok, vulkánok a távolban. Tényleg lenyűgöző. Persze más helyszínek is vannak, valamint barlangok és a napszakok, időjárás változása is színesebbé teszi a játékteret.

A grafika PS4 PRO-n lényegesen szebb, hiszen magasabb felbontást, részletesebb textúrákat kapunk, a képfrissítésről nem is beszélve. Viszont hazudnék, ha azt mondanám, hogy teljesen elégedett vagyok. A Statik ettől sokkal szebb volt, itt azért vannak recés élek, a felbontás nem a legtökéletesebb így sem. De annyira nem vészes, hogy ez a játékmenet rovására menne, igazából játék közben észre sem vesszük.
Az arcok kidolgozottsága nem a legtökéletesebb, de ne aggódjunk, nem Mass Effect Andromeda szintjét kapjuk 🙂 A karaktermozgások itt-ott suták picit, de az ellenfelekkel egyáltalán nincs probléma. Az árnyékok, fények, részecskék egyébként rendben vannak. Legyen az füst, por, fénycsóva. Ezen a téren nincs gond.

A játék hangjai és effektjei kifejezetten jól szólnak, az összes fegyver hangja rendben van. A karakterek szinkronhangja pedig egyenesen mesés. Hogy a szinkronszínészek a maximumot hozták-e ki magukból, az nem kérdéses.

A történetről vegyes érzelmekkel beszélnek a külföldi tesztelők, szerintem viszont -bár kissé klisés – teljesen rendben van és még csavarok is akadnak benne, így unatkozni sem fogunk.

A játék tartalmaz egy co-op módot, ahol más PlayStation VR tulajokkal karöltve teljesíthetünk külön erre a játékmódra létrehozott pályákat, ezzel pedig megnövekszik a játék élettartama, hiszen többször is elővehetjük ezt a címet egy kis online szórakozás kedvéért. Erre a részre majd egy külön videóban fogok kitérni.

A menüről ejtenék még pár szót, lényegében egy külön kis szoba az űrbázison, amit szabadon bejárhatunk. Egészen pofásan néz ki, külön pirospont a fejlesztőknek.

A játék összességében nálam jól vizsgázott. Habár még nem játszottam végig, a mások által 6-7 órásnak mondott játékidő nem olyan rövid, mint amilyennek elsőre hangzik, hiszen VR-ban egyszerre 1-1,5 órától több időt nem túl komfortos eltölteni. A látvány lenyűgöző, még ha a grafikában itt-ott kisebb hiányosságokat, visszamaradottságokat fedezhetünk el, akkor is. Az Aim controller viszont nagyon el lett találva. Ilyen pontos vezérlőt PlayStation kamera még nem látott 😀
A játékmenet egyáltalán nem unalmas és a történettel sincs probléma. Az akciók kellően pörgősek. Újrajátszás szempontjából én biztos, hogy fogom még elővenni. A co-op pedig biztosít minket arról, hogy ne kerüljön gyorsan porosodni a polcra.

Mindent figyelembe véve az én értékelésem 10-ből 8 és bátran merem ajánlani bárkinek a játék megvételét, aki rendelkezik PlayStation VR-al.

Mihály Orosz
About Mihály Orosz 251 Articles
A PSVR.hu üzemeltetője vagyok, egy lelkes PlayStation VR felhasználó.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


12 − hét =