TESZT: Skyrim VR

skyrim vr psvr teszt

Az Elder Scrolls 5. része a Skyrim 2011.11.11-én látott napvilágot, vagyis majdnem pontosan 6 évvel a Skyrim VR megjelenése előtt.

Akármennyire is lehangolónak tűnik, hogy egy 6 éves játékot kaptunk VR-ra, semmi rosszra ne gondoljatok. A Skyrim világa még mindig hatalmas, érdekes és pillanatok alatt magába szippant. Arról nem is beszélve, hogy VR-ban közel sem úgy kell felfogni egy játék grafikáját, mint amit egy képernyőn látunk.

A grafika

Valóban nem a tipikus 2017-es látványvilággal találkozunk, amit manapság megszoktunk, mégis meglepően jóra sikerült. Arról nem is beszélve, hogy amikor a virtuális tér körülvesz, nem a grafika részletessége, sem a textúrák élessége, felbontása lesz az elsődleges szempont, hogy elhidd egy másik világba csöppentél, hanem a technikai megvalósítás azon pontjai, mint a felbontás és a nagy látótér lekezelése és az antialiasing megfelelő használata. Márpedig ebben a játék egész kiemelkedőt ért el. Egyszerűene sima éleket, szép felületeket látunk. A karakterek kidolgozottsága, a textúrák felbontása szinte máris háttérbe szorul, bár megjegyzendő, azokkal sincsenek különösebb problémák. Egy szó mint száz, azt kapjuk, mint 6 éve, csak most körülvesz ez a világ minket.


Az irányítás

El is érkeztünk az egyik legfontosabb részéhez a játéknak. Az irányítás elég tág beállítási lehetőségeket tartalmaz, valamint Move kontrollerekkel és DualShock4 kontrollerrel is játszható a játék. Na de melyiket ajánlom? Amikor a megjelenés napja előtt élő streamben bemutattam nektek a játékot, 2 Move kontrollert használtam. A teleportálásról gyorsan a folyamatos mozgásra váltottam, amivel iszonyat élvezetes volt a játék amíg nem jött az első ellenfél. Varázslat használatakor a távolról le lehetett szedni bárkit, de oldalazás és hátrálás hiányában csak közelebb lehetett az ellenfélhez menni, vagy teljesen el kellett volna fordulni, elszaladni, majd ismét az ellenfél felé venni az irányt. (UPDATE: Hátrálni lehet. Ugyanazzal a gombbal, mint amivel előre mozgunk, csak meg kell emelni kicsit a Move-ot és hátrafelé mozdítani.) Ez irtó körülményes. Amikor közelharci fegyverrel harcolsz, akkor pedig lehetetlen. A hátrálás ami leginkább hiányzik, legalábbis nem találtam semmilyen gombott, amivel ezt megtehettem volna. Így viszont lehetetlen kitérni az ellenfelek támadása elől. Később átváltottam DulaShock4-re, amivel annyira gördülékeny és aktív volt a mozgás, a csata és minden egyéb, hogy el sem tudnám képzelni az irányítást másképp. Persze mindkettő kontrollernek megvan a saját előnye és hátránya. A Move kontrollerekkel két külön kezünk van, tudunk egyszerre 2 irányba varázsolni az íjjba mi húzhatjuk fel a nyilat, a pajzsunkat magunk elé emelhetjük. Ez mind nagy élmény, melyet a mozgás oltárán fel kell áldoznunk, ha a DualShock-ra váltunk, mert akkor mindkét kezünk varázstámadása a célkereszt irányába történik, mely a látómezőnk közepén helyezkedik el, akármerre nézünk és így célzunk a fejmozgásunkkal. Mindenki maga döntse el, hogy melyik áll hozzá közelebb, én a S4 mellett tettem le a voksom.


A játékidő

Sokan azért néznek ferde szemmel a VR játékokra, mert azok csak 1-2 órásak, inkább techdemók. Már-már üdvrivalgásban törünk ki, ha egy-egy játék hossza 5-6, neadj’ Isten 8-9 óra. Azt hiszem jelenleg a leghosszabb PlayStation VR cím nyertese a Skyrim, mert akár 100-200 óra is van benne a küldetéseivel együtt. Apropó, DLC-k. A Skyrim VR az összes kiegészítőt tartalmazza, ami valaha megjelent hozzá, így talán már kezd egyre elfogadhatóbbá válni az az ár, amit a doboz címkéjén találhatunk megjelenésekor, mely jelen pillaantban az árgép információi szerint a KonzolokSzervizében a legolcsóbb a maga 17.890 Ft-os árával.


Összegezzünk

A játék grafikája a TOP 5 VR játékban benne van, a játékidő kiemelkedő és maga a játék sem laposodik el, mint azt tudjuk. Az ára kicsit borsos, de ez valóban egy AAA játék volt a maga idejében és jelenleg is hozza az árkategóriától elvártakat. Az irányításban több opció van, DS4-el verhetetlen. Az értékelésem ezek fényében 9,5 a 10-ből!

Orosz Mihály
About Mihály Orosz 543 Articles
A PSVR.hu üzemeltetője vagyok, egy lelkes PlayStation VR felhasználó, aki 2016. tavaszán úgy döntött, elkezd foglalkozni a PlayStation VR-al, hogy nektek minél több infót átadhasson erről a szuper kiegészítőről. Iratkozz fel Youtube csatornámra és nyomd meg a kis harangot is, hogy mindig értesülj új tesztjeimről: FELIRATKOZÁS

5 Comments

  1. Végre beszereztem én is!
    Röviden összefoglalva: az eddigi legjobb PSVR játék!
    Eddig vagy 40 órám van benne és még sehol sem tartok a fő sztorival. A világ hatalmas, ez az első olyan játék amibe tényleg bele tudom élni magam. Meg kell védenem a move-os irányítást is, mert teljesen jól működik. Szokni kell a használatát, de ha az ember néhány órát beletett, már teljes természetességgel tudja használni. Szabad mozgást tehát fordulást, hátrálást, oldalazást is lehet vele csinálni. Egyszerre két irányból jövő ellenfelekkel is tudok harcolni, balról lánggal, jobbról pallossal csapom őket. A grafika lehetne egy árnyalatnyival jobb. Itt-ott mosott textúrákkal és egyszerűbb, geometrikus alakzatokkal összerakott növényzettel lehet találkozni, de még így is a legjobbak között van a képi világa vr címek közül. Minden forintját megérte!
    Apróbb negatív vonzata, hogy ezek után már csak röhögni tudok a 3-4 órás játékidőt kínáló alkotásokon, amik lefedik a paletta mintegy 90%-át.

    • Egyetértek, ilyen kaliberű, de lagalább 6-8 órás játékok kellenének. A Move-os irányítást biztosan meg lehet szokni ennyi játék után, mondjuk én a túl hosszú játékokat valahogy nem bírom, de ezzel szerintem egyedül vagyok, hogy ráunok 12-14 óra után 😀 Az viszont való igaz, hogy egy ekkora világ és ilyen tartalom kiemeli a VR játékok közzül a Skyrim VR-t.

  2. Néha már nekem is egy kicsit sok, csak nem játékélmény, hanem fiziológiai okból kifolyólag. Rögtön az elején vagy 6 órán keresztül le se vettem a fejemről a headsetet, utána viszont éreztem, hogy ez nem tesz jót, emiatt később már csak max 2 órákat volt rajtam. Itt már azt sajnálom, hogy nincs olyan opció benne, hogy VR nélkül is lehessen tolni, mint a Resi7-et. De így legalább tovább tart, szerintem el leszek vele vagy fél évig.

Hozzászólás a(z) Adam bejegyzéshez Válasz megszakítása

Your email address will not be published.


*


egy × 3 =

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .