Habár Magyarországon még csak a jövőhéten kerül forgalomba a PSVR, a szakma már az utódról elmélkedik.
Én se hagynám ki a lehetőséget arra, hogy összeszedjem a gondolataimat és a külföldi szakmabeliek elmélkedését is beleszőjem mondandómba. Sokan nagyon szeretik a PlayStation VR-t, ahogyan én is, hiszen “elérhető” áron kínál virtuális valóságot a PC konkurensek áraihoz képest.
Viszont ahogyan a PlayStation 4 után a PlayStation 4 PRO megjelent, ez feltételezheti, hogy a PSVR2 sem biztos, hogy bevárja majd a PS5-öt. A PSVR-ról az első hírek 2014-ben láttak napvilágot és kevesebb, mint 2 év múlva piacra is került. Ezzel számolva 2018-ban simán lehet rá számítani, míg a PS5-öt kb. 2020-ra várjuk. Sok kérdést felvet a dolog, mert ha mégis bevárja a PS5-öt, vagy az hamarabb megjelenik, akkor az is okozhat majd technikai változásokat.
Na de mit várunk a PlayStation VR 2-től?
- A számítási egység eltűnik (PS5 esetén akár abba lesz beépítve)
- A felbontása magasabb lesz, minimum 1920×1200, de inkább fölötte.
- Vezetéknélküliség, mert a konkurensek is ezt az irányt célozták meg.
- Move kontrollerek cseréje valami pontosabb eszközre, ami esetleg már nem is kamera függő.
Ti milyen változtatásokat látnátok szívesen?
Nekem van egy olyan érzésem, hogy az első széria kihúzza a PS4 életének végéig. Viszont én kicsit előbbre tenném a PS5 megjelenését. Az, hogy a Sony nem rakta be ezt a külső egységet a gépbe (ezzel meg produkált egy HDR bakit is), nem csinált jobb kamerát, valamint kihagyta a 4K Blu-Ray meghajtót, ezzel számomra egyértelmű, hogy ezeket már a PS5-re tartogatják. Az új XBOX állítólag erősebb lesz a Pronál és az már idén érkezik, úgyhogy szerintem 2019-re jönni fog az új PS is. Azt a két évet meg már kihúzza ez a VR is. A szempontjaid szerintem teljesen lefedik az igényeket,
még annyit hozzá tennék, hogy legyen könnyebb az eszköz és lehessen akár a gépnek háttal is játszani.
Igen, nem volt egyértelmű, hogy a “Move kontrollerek cseréje valami pontosabb eszközre, ami esetleg már nem is kamera függő.” alatt erre is gondoltam, csak nem írtam le konkrétan, hogy jó lenne, ha lehetne bármilyen irányba játszani, erre értettem a kamera függetlenséget. A könnyűség még jogos, bár ha vezeték nélküli és akksit is kell tartalmaznia, akkor a könnyűség szerintem felejtős.
Tutira veszem hogy fejlesztik, ha jó lesz a VR biznisz, biztos ki is fogják adni! 😀
Én egy kicsit drasztikusabb fejlődést vizionàlok:
-A számitási eszköz már nem lesz jelen.
-a felbontás brutálisan nőni fog, minimum 4k vagy inkább a fölé, 200 fokos látószög technológiával. Jelenleg is vannak már ilyen gépek, például a Panasonicnak van egy ígéretes prototipusa.
-wireless technológiának örülnék, bár annak mégjobban ha mellette lehetne kábelt is használni. A minimális reakcióidő miatt persze.
-a kamera/lightbar/move kombó ezer sebből vérzik, a VR-hoz nem túl innovatív, a Touch kontrolleremnek csókolommal köszönhet. 😀
Ennek ellenére örülnék egy továbbfejlesztett kamerarendszernek, de már nem csak a tracking fő feladatra, hanem egyéb, ehhez kapcsolódó funkciókra. A jelenlegi fejlett kamerák is már képesek lennének egy speciális kesztyűről olvasni, vagy akár szabad kézről, kézben tartott eszközökről is. Ez azért teljesen más szint lenne a játékvezérlésben! 🙂
Igen, a vezeték nélküli, de vezetékkel is megoldás nyerő lenne, mert akkor nem kell elfelejteni a játszást, ha lemerül, hanem lehet folytatni és közben töltődik is. Lényegében mint a DualShock 4.
A 200 fokos látószög kicsit erős 🙂 Igaz, a PSVR 100 fokosa miatt kicsit búvárszemüveg effektus van, de az emberi szem látószöge 145 fok, így a 200 felesleges. Na meg 180 fok a 360 fele, tehát 200-al már kicsit hátra is látnánk 🙂
https://vr-lens-lab.com/field-of-view-for-virtual-reality-headsets/
http://www.roadtovr.com/panasonics-220-degree-vr-headset-uses-4-screens-crazy-fused-lenses/
És ezt faragták ki hozzá! 😀 Komolyan néz ki a műszer, kár hogy még csak proto.
Hmmm…. 220 fok? Durva… azon agyaltam mi értelme, mikor az embernek sokkal kisebb a látószöge… aztán rájöttem a kialakításból… Ha előre nézel, valóban kevés a látószöged, viszont az a látószög egy nagyobb szögön mozog, ugyanis a fejed mozgatása nélkül is képes vagy a szemed mozgatni… bár 180 foktól akkor se nagyon lehet több, de így kezd értelme lenni.
én azóta is kerem hogy a mostani VR-hoz a kábelen a másik csatlakó (amelyik nem a HDMI) az milyen típusú, mert szeretnék egy esetleges pótkábelt beszerezni – mert természetesen a mostani hosszabító kábelre mindeki rálép – mert az nekik nem drága
Viszont hamár az elhasználódánál tartunk: másnak is csinál olat a headset hogy a csatlakozóhot képet a szemüveg egy kicsit lötyög? alapból nem zavaró, meg tök jól használható, csak nem tudom hogy ez by design ilyen, vagy a sok használattól lötyögősöödött-e a ki?
Bocsánat, tudom hogy ez inkább fórum topiv lenne, meg a post is hosszú, de nem tudok krumplit beszúrni a post végére…
meg a typok-ért is bocsi
https://www.google.de/amp/iwagglevr.com/2016/03/gdc-2016-playstation-vr-whats-box/amp/?client=ms-android-samsung
Ezen a linken mindent megtalász hozzá!
Nem tudom pontosan, hogy mire gondoltál, hátúl (a kis dobozon) van 2db. HDMI, 1db. Micro Usb, 1db 12v tápcsati.