TESZT: Golem

Lassan 4 éve vártuk és végre megjelent a Golem.

Igen, nem olvastátok félre a 4 évet, hiszen már a PlayStation VR megjelenése előtt, amikor még Project Morpheus néven futott, lehetett tudni a Golem-ről és azóta is csak vártuk és vártuk, de nem akart megjelenni.

Majd egyszercsak hirtelen jött a hír, hogy heteken belül elérhető lesz és most végre tényleg a kezünk ügyébe került. Itt LIVE alakalmával elmondom a véleményem a játékról, mely a teszt gondolatait is nagyrészt magába foglalja:

A történet szerint van egy testvérpár és egy tragédia alkalmával egyikük lesérül, így ágyhoz kötött lesz jó időre. De testévéről kapott pálca és VR szerű szmfedő segítségével képes élettelen tárgyakat irányítani. Először csak kedvenc plüssfiguránkon próbáljuk ki, de aztán képesek leszünk Gólem irányítására is. A várost, ahol lakunk energiamező veszi körbe, amin nem tudunk átjutni, viszont egy Golem simán.

A játékban ellenfelekkel kell majd megküzdenünk és régiségeket összeszednünk. Az irányítást 1db move kontrollerre bízhatjuk – bár van DS4 támogatás – mégis azt mondom a move jó, de irányításban lehettek volna kreatívabbak a készítők. A move T gombját (ravasz) megnyomva, majd kicsit térben előre mozdítva a fejünket kezdünk el előre haladni. Ez elég béna volt a készítőktől szerintem, simán a Move dedikált gombra kellett volna tenni a haladást és készen is vagyunk.

A csatáknál a kisebb ellenfelek könnyen lecsaphatók, de néha pl. megdobnak dárdával, amiket a levegőben felénk szállva kell szétcsapni. A nagyobb ellenfeleknek lehet előre kiszámítani a támadásirányát, így tudunk ellentartani a fegyverünkkel megfelelő szögben, hogy kivédjük azt, majd ha mi jövünk, akkor látjuk a gyenge pontjukat és oda kell súlytani. Ez egészen tűrhető megoldás lett, bár a csata közbeni előre-hátra haladás a béna mászkálási rendszer miatt nem a legjobb.

Fejlődés, eszközök terén is próbáltak beleerőszakolni a játékba RPG elemeket, de ez annyiban kifullad, hogy a felvett tárgyakat és fegyvereket, felszereléseket cserélgethetjük magunkon. Sajnos nem sokat ad a játékhoz. Van, de kb. így minek?

A Golem grafikailag ott van a top-on, nagyon szép lett és a felbontása is teljesen elfogadható, így nem zavarnak minket recés élek, vagy túl nagy homály az 1-2 métertől távolabbi dolgok esetén. A karakterek szépen el vannak készítve és jó az animációjuk is.

Képtalálatok a következőre: golem psvr"

A hangok, a zene és a szinkron nagyon jól el van készítve.

És akkor most jöjjön a feketeleves. Igen, a már megszokott negatívum következik. A játék 2, maximum 3 óra alatt kivégezhető. 4 évig készítettek nekünk 2 óra tartalmat. Azért ezt szomorúnak tartom.

Az én értékelésem így a fura irányítással és a rövid játékidővel együtt 7 pont a 10-ből.

A PlayStation Store-ban megvásárolható ezen a linken.

Orosz Mihály
About Mihály Orosz 503 Articles
A PSVR.hu üzemeltetője vagyok, egy lelkes PlayStation VR felhasználó, aki 2016. tavaszán úgy döntött, elkezd foglalkozni a PlayStation VR-al, hogy nektek minél több infót átadhasson erről a szuper kiegészítőről. Iratkozz fel Youtube csatornámra és nyomd meg a kis harangot is, hogy mindig értesülj új tesztjeimről: FELIRATKOZÁS

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


5 − négy =

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..