TESZT: Skyrim VR

skyrim vr psvr teszt

Az Elder Scrolls 5. része a Skyrim 2011.11.11-én látott napvilágot, vagyis majdnem pontosan 6 évvel a Skyrim VR megjelenése előtt.

Akármennyire is lehangolónak tűnik, hogy egy 6 éves játékot kaptunk VR-ra, semmi rosszra ne gondoljatok. A Skyrim világa még mindig hatalmas, érdekes és pillanatok alatt magába szippant. Arról nem is beszélve, hogy VR-ban közel sem úgy kell felfogni egy játék grafikáját, mint amit egy képernyőn látunk.

A grafika

Valóban nem a tipikus 2017-es látványvilággal találkozunk, amit manapság megszoktunk, mégis meglepően jóra sikerült. Arról nem is beszélve, hogy amikor a virtuális tér körülvesz, nem a grafika részletessége, sem a textúrák élessége, felbontása lesz az elsődleges szempont, hogy elhidd egy másik világba csöppentél, hanem a technikai megvalósítás azon pontjai, mint a felbontás és a nagy látótér lekezelése és az antialiasing megfelelő használata. Márpedig ebben a játék egész kiemelkedőt ért el. Egyszerűene sima éleket, szép felületeket látunk. A karakterek kidolgozottsága, a textúrák felbontása szinte máris háttérbe szorul, bár megjegyzendő, azokkal sincsenek különösebb problémák. Egy szó mint száz, azt kapjuk, mint 6 éve, csak most körülvesz ez a világ minket.


Az irányítás

El is érkeztünk az egyik legfontosabb részéhez a játéknak. Az irányítás elég tág beállítási lehetőségeket tartalmaz, valamint Move kontrollerekkel és DualShock4 kontrollerrel is játszható a játék. Na de melyiket ajánlom? Amikor a megjelenés napja előtt élő streamben bemutattam nektek a játékot, 2 Move kontrollert használtam. A teleportálásról gyorsan a folyamatos mozgásra váltottam, amivel iszonyat élvezetes volt a játék amíg nem jött az első ellenfél. Varázslat használatakor a távolról le lehetett szedni bárkit, de oldalazás és hátrálás hiányában csak közelebb lehetett az ellenfélhez menni, vagy teljesen el kellett volna fordulni, elszaladni, majd ismét az ellenfél felé venni az irányt. (UPDATE: Hátrálni lehet. Ugyanazzal a gombbal, mint amivel előre mozgunk, csak meg kell emelni kicsit a Move-ot és hátrafelé mozdítani.) Ez irtó körülményes. Amikor közelharci fegyverrel harcolsz, akkor pedig lehetetlen. A hátrálás ami leginkább hiányzik, legalábbis nem találtam semmilyen gombott, amivel ezt megtehettem volna. Így viszont lehetetlen kitérni az ellenfelek támadása elől. Később átváltottam DulaShock4-re, amivel annyira gördülékeny és aktív volt a mozgás, a csata és minden egyéb, hogy el sem tudnám képzelni az irányítást másképp. Persze mindkettő kontrollernek megvan a saját előnye és hátránya. A Move kontrollerekkel két külön kezünk van, tudunk egyszerre 2 irányba varázsolni az íjjba mi húzhatjuk fel a nyilat, a pajzsunkat magunk elé emelhetjük. Ez mind nagy élmény, melyet a mozgás oltárán fel kell áldoznunk, ha a DualShock-ra váltunk, mert akkor mindkét kezünk varázstámadása a célkereszt irányába történik, mely a látómezőnk közepén helyezkedik el, akármerre nézünk és így célzunk a fejmozgásunkkal. Mindenki maga döntse el, hogy melyik áll hozzá közelebb, én a S4 mellett tettem le a voksom.


A játékidő

Sokan azért néznek ferde szemmel a VR játékokra, mert azok csak 1-2 órásak, inkább techdemók. Már-már üdvrivalgásban törünk ki, ha egy-egy játék hossza 5-6, neadj’ Isten 8-9 óra. Azt hiszem jelenleg a leghosszabb PlayStation VR cím nyertese a Skyrim, mert akár 100-200 óra is van benne a küldetéseivel együtt. Apropó, DLC-k. A Skyrim VR az összes kiegészítőt tartalmazza, ami valaha megjelent hozzá, így talán már kezd egyre elfogadhatóbbá válni az az ár, amit a doboz címkéjén találhatunk megjelenésekor, mely jelen pillaantban az árgép információi szerint a KonzolokSzervizében a legolcsóbb a maga 17.890 Ft-os árával.


Összegezzünk

A játék grafikája a TOP 5 VR játékban benne van, a játékidő kiemelkedő és maga a játék sem laposodik el, mint azt tudjuk. Az ára kicsit borsos, de ez valóban egy AAA játék volt a maga idejében és jelenleg is hozza az árkategóriától elvártakat. Az irányításban több opció van, DS4-el verhetetlen. Az értékelésem ezek fényében 9,5 a 10-ből!

Mihály Orosz
About Mihály Orosz 357 Articles

A PSVR.hu üzemeltetője vagyok, egy lelkes PlayStation VR felhasználó.

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


egy × 1 =