TESZT: Megaton Rainfall

Ki ne álmodott volna spéci képességekről, szupererőről, repülésről gyerekkorában? Én biztosan.

A történet szerint egy felsőbb hatalom – nevezzük csak simán Istennek – vélhetően halálunk után felruház minket a repülésen kívül különböző erőkkel a játék folyamán. Miért van erre szükség?

A Földet megtámadta egy idegen civilizáció és különféle harci eszközeiket vetik be városaink ellen, nekünk pedig az lesz a feladatunk, hogy minél kisebb emberi veszteség árán megakadályozzuk őket a leigázásban. Igencsak fontos szerepet játszik a játék közben bal oldalon látható kis sáv, mely eleinte zöld, majd ahogy pusztul az emberiség úgy fogy és vált át pirosba. Minden küldetés alkalmával ez a kis sáv lesz, amiért küzdenünk kell, mert ha elfogy, kezdhetjük elölről az aktuális küldetésszakaszt. Az ellenfelek pusztítása ami csökkenti a sávot, de ha a mi támadásaink is félre mennek és emberek által bitorolt területet, házat, autókat találunk el, mi is hozzájárulunk a pusztulásukhoz.
Megaton-Rainfall-bumm
VR-ban ilyet még nem láttunk, amit a Megaton Rainfall megvalósított. Számomra új értelmet nyert az open world kifejezés, ugyanis minden küldetés ugyanazon a területen játszódik, csak annak mindig más-más pontján. Viszont ez a terület a Föld nevű bolygó. Nem viccelek, a nem sokkal 1GB feletti játékba belezsúfolták az egész bolygót. Szuperhőshöz híven bármelyik pillanatban kiszállgatunk az űrbe, majd vissza a földfelszínre egészen a járókelők közzé. A nagyobb városok le is vannak modellezve, legalábbis ismertebb épületek valóban a helyükön vannak. A játék első 10 percében csak folyamatosan, hangosan ismételgettem, hogy ezt nem hiszem el, ez nem lehet igaz. Teljesen lenűgözött a képi világ. Képzeljük csak el, ahogy az űrből berepülünka földfelszníre, elérve a légkört égni kezdünk, a DualShock 4 kontroller remeg a keznkben, majd hirtelen a felhők között találjuk magunkat, de akár egy folyóba, óceánba is becsapódhatunk, még a tengerekben is van élet, halacskák úszkálnak, sőt találtam növényzetet is. Egyszerűen hihetetlenül részletes a világ, még ha aprólékosan nem is kidolgozott közelebbről megnézve. De nem is az fog minket játék közben érdekelni, hogy a sikongó emberek tényleg kinyitják-e a szájukat, vagy könny csordul-e a szemükből, hanem hogy odalent rohangálnak a felszínen, míg mi a levegőből próbáljuk kiiktatni a rafinás ellenfeleket.
megaton-rainfall-alien
Az ellenfelek iszonyatosan változatosak. Van itt mindenféle rombolásra, égetésre, épület lebontásra, darabolásra, robbantásra, fűrásra való gépezetük. A komolyabbakon mindig találunk egy vagy több piros színű területet, azokat kell általában eltalálni, hogy kiiktassuk őket.

Egy küldetés 3-10 perc hosszúságú és 16 van belőlük, de erre még rájön a pályák köötti átvezetések, a repülések, az Istennel folytatott beszélgetések, az új képességek megszerzése, kipróbálása, stb.

megaton-rainfall-alien2
A játékban egyetlen apró dolgot találtam, ami talán picikét zavaró, de nem hiba, hanem a teljesítmény jobb kihasználásának tudom be. Az előttünk lévő látótér közepén egy nagy hatósugarú kör közepén éles a kép, azon kívül éles vágással homályosabb a látnivaló. Ez játék közben nem zavaró, sőt szinte fel sem tűnik, de gondolom ez azért van, hogy ne kelljen minden élesen mutatnia a játéknak, ezzel is a számítási kapacitást máshová csoportosíthatja át. Nem kizárt, hogy jön majd PS PRO patch, ami tágítja ezt a most sem kicsi látóteret, de ha nem, akkor sem vészes.

Az options menüpontban erőteljesen személyreszabhatjuk a forgást, hogy szakaszos vagy folyamatos legyen-e, sőt még a látótér beszűkítését is fordulásnál, és még jó néhány dolgot személyre szabhatunk, ami csillagos ötös. A felbontás szuper, recés élek nincsenek. Az irányítás pedig tökéletesen kézreesik.

Ez a játék engem teljesen levett a lábamról, így bátran megadom neki a 10/10 pontot!

Mihály Orosz
About Mihály Orosz 350 Articles

A PSVR.hu üzemeltetője vagyok, egy lelkes PlayStation VR felhasználó.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


2 × 5 =