TESZT: Don’t Knock Twice

A történet szerint, egy anya bőrébe bújsz és elidegenedett lányoddal szeretnél kibékülni, aki hozzád költözik, de makacsul nem hajlandó veled beszélni, inkább csak SMS-ekben kommunikál.

A játék filmadaptáció, így megnéztem a filmet is a teljes élményhez. Sajnos nem egy nagy eresztés a film és nem is tudom, hogy honnan vették a bátorságot, hogy annak sikertelenségén felbuzdulva játékot fejlesszenek belőle. A játékban néhány filmbéli dolog is felbukkan, de szerencsére sokkal izgalmasabb, mint a film. Habár az elején üres mászkálással kezdünk, szép lassan egyre több izgalommal kerülünk szembe. Horror kalandnak tökéletes, szerintem a Paranormal Activity szintjét megüti.

A játék hosszáról még nem tudok beszélni, mert eddig bő 2 órám van benne és egy rituáléhoz kell összegyűjteni 5-6 tárgyat, amiből most találtam meg az elsőt, úgyhogy rövidnek nem mondanám.
Jó hír, hogy VR kompatibilis címről van szó, tehát nem csak VR tulajok élvezhetik a játékot, valamint a PS4-en kívül Xbox és PC variánsok is megjelentek.

dont knock twice screenshot 1

A grafika teljesen rendben van, viszont az irányítást a dualshockkal és move kontrollerekkel is kivitelezhetjük, de én ez utóbbit ajánlanám, lévén 2 kezünk van, tudjuk már azokat rendesen kezelni. A move-ok egyik gombjával a kezeink 1 méterre előre nyúlnak, így nincs több probléma a földre esett tárgyak elérésével, ha a valós talajt már nem látja a kamera. Ez először furcsa, de utólag remek ötlet, főleg, ha állva játszunk.

dont knock twice screenshot 3

Sajnos rossz hír, hogy az irányítás csak teleportálással működik, de egészen jól használhatóra sikerült. A fordulásban sincs folyamatos és a szakaszos sem állítható, alapból 90 fokot tudunk fordulni, így viszont biztosak lehetünk abban, hogy egy kanyarba érve pontosan rátudunk fordulni a folyosóra, valamint midig irányba fogunk nézni. Először rosszul érintett a dolog, de aztán annyira ráéreztem, hogy egyáltalán nem volt zavaró, sőt.

dont knock twice screenshot 2

Viszont a játék – bár még kiadás előtt készült a teszt és biztosan érkezik majd rá patch – elég sok gyermekbetegséggel küszködik. Amikor bepozicionálom a kamerát, akkor valami random irányba fordít el. Volt, hogy sikerült átteleportálni a falon, de akadtam már bele ajtóba is. Apró hibák, de sokszor idegesítőek és kibillentenek az egész atmoszférából.
Egyébként, ha már Paranormal Activity-hez hasonlítottam, itt is vannak időnként jumpscare-ek, nem is akármilyenek, hanem sokkal okosabban kitaláltak, de inkább nem spoilerezek el nektek egyet sem.
Mindent egybevéve egy kellemes horror kaland, idegesítő hibákkal, kicsit vontatott történetvezetéssel, de jó pont, hogy VR nélkül is játszható – úgy természetesen nem teleportálós mozgással. Az értékelésem pedig 6,5/10.

Orosz Mihály
About Mihály Orosz 543 Articles
A PSVR.hu üzemeltetője vagyok, egy lelkes PlayStation VR felhasználó, aki 2016. tavaszán úgy döntött, elkezd foglalkozni a PlayStation VR-al, hogy nektek minél több infót átadhasson erről a szuper kiegészítőről. Iratkozz fel Youtube csatornámra és nyomd meg a kis harangot is, hogy mindig értesülj új tesztjeimről: FELIRATKOZÁS

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


tizenöt − nyolc =

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .