TESZT: Paranormal Activity

paranormal activity psvr

A legtöbben arra kíváncsiak, hogy mennyire félelmetes a játék. Erre csak annyit tudok mondani, amennyire az azonos címmel rendelkező filmek. Szóval ha azokon parázol és feszült vagy miközben nézed, annak a nyomasztó érzésnek a részesévé válsz a játékban.

(A videó szövege megegyezik az itt olvashatóval, ha teheted, a videót nézd, mert belevágtam, hogy mennyire ijesztő. Spoilermentes tartalom!)

Én nem tartozom azok közzé, akik félnek egy ilyen jellegű filmen. A Rezident Evil 7-et is a körülményekhez képest jól bírtam, így a Paranormal Activity nem hoz túlzottan lázba. De egyet meg kell jegyeznem, mégpedig azt, hogy a jumpscare-ek engem sem hagytak hidegen.

A történet szépen lassan bontakozik ki előttünk, sokszor van, hogy nem egyértelmű, merre tovább, így a 2 órás játékidő szerintem akár több, mint 3 is lehet első nekifutásra.

A játék grafikája kellemes. Persze nem hozza a Resident Evil 7 szintjét, de a felbontással nincs különösebb probléma, a fények és árnyékok is egészen realisztikusak. A karakterek animációja viszont hagy némi kívánnivalót maga után, de nem annyira vészes. A textúrák itt-ott nem túl részletesek, de az összképen nem rontanak. Fontos megjegyezni, hogy másfél óra játék után sem voltam rosszul, holott az Arizona Sunshine rövid idő alatt kikészít. Ez a pozitívum vélhetően a megfelelő képfrissítésnek köszönhető.

Le kell szögeznem, hogy egy folyamatos mozgással rendelkező FPS-ről beszélünk, amit már el is várunk VR-ban. Az egyetlen hiányossága a játéknak ezen a téren, hogy nem lehet fordulásból is folyamatost választani, csak 30,45,90 fokosat. Habár ha figyelembe vesszük, hogy mindezt 2 Move kontrollerrel kellett megoldaniuk, mit is várunk?

A bal kezünkben lévő kontrolleren a négyzet és x az előre, illetve hátra mozgást, a jobb kezünkben lévő x és kör pedig a balra-jobbra fordulás. A körrel guggolunk, a háromszöggel pedig a nálunk található tárgyakat vehetjük elő mindkét kezünkben, így akár egyszerre lehet 2 tárgy is a virtuális kezeinkben, például zseblámpa és diktafon. A move dedikált gomb az akciógomb, valamint a ravasszal tesszük el a tárgyakat.

A készítők már be is harangoztak egy patch-et, ahol az audió és grafikai hibák nagy részét javítják, valamint a random ijesztgetésekből is visszavesznek, hogy ne legyen belőlük duplikácó, mert egy idő után már unalmas, hogy megrángatnak 1-1 ajtót, ami mellett elhaladunk.

Összességében inkább egy sétaszimulátorról beszélünk kis kalandjáték beütésekkel, minimális akcióval olykor, Paranormal Activity köntösben, ami azért megteremti a várt atmoszférát. Az ára viszont nagyon sok ahhoz képest, hogy milyen gyorsan kivégezhető, így ezt mindenképp negatívnak tekintem.

Ennek fényében az értékelésem 6,5 a 10-ből.

Orosz Mihály
About Mihály Orosz 543 Articles
A PSVR.hu üzemeltetője vagyok, egy lelkes PlayStation VR felhasználó, aki 2016. tavaszán úgy döntött, elkezd foglalkozni a PlayStation VR-al, hogy nektek minél több infót átadhasson erről a szuper kiegészítőről. Iratkozz fel Youtube csatornámra és nyomd meg a kis harangot is, hogy mindig értesülj új tesztjeimről: FELIRATKOZÁS

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


kettő × 3 =

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .