TESZT: Dino Frontier

dino-frontier-teszt

Az Uber Entertainment a Wayward Sky c. játékukkal lopták be magukat a PlayStation VR felhasználók szívébe, ahogyan az enyémbe is. Aranyos, letisztult grafikája, jó felbontása és kedves képi világa nagyon megkapó volt.

Nos, akit ezek a tényezők magukkal ragadtak és szeretik az építgetős, fejlődős, harcolós Istenszimulátorokat, szintén imádni fogják a Dino Frontiert. A Játék grafikája olyan szinten lenyűgöző, hogy én első indításkor nem akartam hinni a szememnek, csak úgy kapkodtam a fejem és kicsinyítettem, nagyítottam, húzkodtam a tájat ide-oda. Sehol egy recés él, minden kellemesen kidolgozott, gyönyörű színekben pompázik az pedig csak hab a tortán, hogy az irányítás igencsak kézre áll, valamint a játékmenet is pont olyan, ami egy ilyen stílusú játéktól elvárható.

A játék a 2 move kontrollerrel játszható, a Dino Frontierben pedig 2 virtuális kezet látunk magunk előtt. Amikor a bal kezünk rezzen, azon van egy óra, amire ha ránézünk, fölötte megjelenik a küldetés következő lépése, valamint a nyersanyagaink rendelkezésre állásának mennyiségei.

A tájat megfogni a Move dedikált gombjával tudjuk, majd azt ide-oda húzhatjuk a térben. Nagyítani és kicsinyíteni pedig a két kontroller move dedikált gombjainak megnyomása melletti egymástól távolító, vagy egymáshoz közelítő mozdulatokkal lehet, míg elfordítva térben őket egy kört rajzolva forgatjuk. Annyira kézre áll, hogy ezt magunktól is így kezelnénk. Az L2 és R2 gombokkal csípő mozdulatokat tehetünk és a bal és jobb oldalon elhelyezkedő menüket is azzal hozhatjuk elő, hogy azokat az ujjaink közzé csípve magunk elé emeljük és a másikkal kiválasztjuk mire is van szükségünk. Az embereink is ezzel a csípő mozdulattal vehetők fel, majd helyezhetők adott épülethez, hogy használják, vagy fához, bokorhoz, állathoz és akkor az adott munkavégzésre nevezzük ki míg át nem helyezzük máshová. Az emberek, vagy később dínóink adatait egyszerűen megnézhetjük, ah felemeljük, majd úgy fordítjuk őket, hogy azok tenyerünkbe álljanak.
Az emberek tulajdonságai fejlődnek és képesek szintet lépni.

Az épületeink felépítéséhez nyersanyagokra van szükségünk, melyeket összegyűjtve építhetünk fel minden építményt, amihez kapunk egy kalapácsot és addig püföljük, amíg az el nem készül. Az épületek is fejleszthetők, hogy több embert tudjanak ellátni, vagy több nyersanyagot feldolgozni, néha pedig plusz funkcióval is gyarapodnak.

Változnak a napszakok és az időjárás is. A területen békés és ellenséges dinoszauruszok is élik az életüket, néha a ragadozók megtámadják a növényevőket és igazi kis csatáknak lehetünk a szemtanúi. Mi is megölhetünk dínóhúsért cserébe néhányat, de ha megszelídítünk párat, akkor a tojásaikat is tudjuk fogyasztani.

Ezzel el is árultam, hogy állatokat foghatunk be, szelídíthetünk, majd meglovagolhatjuk őket. Így sokkal hatásosabban tudjuk megvédeni magunkat a támadóktól, legyenek azok banditák vagy dinoszauruszok.

Irtó sok potenciál van a játékban és azt teljes mértékben ki is használják a fejlesztők. Pár óra játék után bátran kimerem állítani, hogy ez a játék kategóriájában hibátlan, VR-ban pedig tökéletes, így boldogan adok neki 10/10 pontot.

Mihály Orosz
About Mihály Orosz 300 Articles
A PSVR.hu üzemeltetője vagyok, egy lelkes PlayStation VR felhasználó.

1 Comment

  1. Sziasztok! Misi átfogó tesztje után nem igazán lehet mit hozzátenni, legfeljebb ismét a saját szubjektív véleményemet. A játék tényleg igényes, kifejezetten jó grafikával és irányítással. Egy virtuális térben mesésen kidolgozott terepasztalt kapunk, amin szorgosan szaladgálnak az emberkék, fát vágnak, kaját gyűjtenek, etetni, gyógyítani, pihentetni kell őket, akár anno a számítógépes stratégiai játékok őskorában, a hatalmas különbség csak annyi, hogy mindezt immár térben tehetjük, szóval szerintem nagyon jópofa az egész. 🙂 Negyvenöt évesen rengeteg játékkal a hátam mögött bátran kijelenthetem, ez simán megéri az árát. Meghozta azt az általam nagyon várt áttörést, hogy a VR-t nem csak lövöldözésre lehet használni. 🙂 Jó játékot!

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


16 + 12 =