DualPLAY Move kontrollerekkel

A PlayStation VR kiválóan teljesít VR környezet megteremtése során, viszont egy nagy gyengesége van a koncepciónak, az pedig a Move kontroller.

A Sony pozíciókövetése viszonylag jól kezeli le a Move kontrollert, de lássuk be, a HTC Touch Vive-nál és a Oculus vezérlőnél gyengébb megoldásról van szó. Azon kívül, hogy ha a kamera és Move kontroller közzé állunk, elveszíti a pozíció követését további hiányosság a navigációs stick, vagy touch pad hiánya. Márpedig ez a mozgást FPS játékok esetén kényelmetlenné, erőltetetté teszi.

A Playhouse Studio-nak volt erre egy ötlete, amit már 5 évvel ezelőtt megalkotott. Egybeépíthetővé tett a Move kontrollert a navigációs kontrollerrel, ezáltal mindkét kézhez kapunk egy navigációban szükséges analóg stick-et, ahogy azt az alábbi videóban is láthatjuk:

Igen sok VR tulaj fejében megfordult már, hogyan lehetne a Move és navigációs kontrollerrel játszani VR-ban, de azt nem sokan gondolták, hogy ezekből két párral, így összeszerkesztve még izgalmasabb hozható ki.

Természetesen ez nem hivatalos megoldás és nem is biztos, hogy valaha forgalomba kerül, de a Sony biztosan dolgozik majd valami megoldáson, amihez nem szükséges egy teljesen új vezérlőt kiadniuk, hanem a már meglévőket állíthatják hadrendbe.

Habár FPS – és főleg lövöldözős – játékokhoz jön majd az Aim Controller, ami újabb lépés ebbe az irányba. Egy FPS nézetű kalandjátékhoz viszont nem biztos, hogy az lenne a legjobb megoldás.

Nektek mi a véleményetek? Van ötletetek milyen megoldás lenne a legideálisabb?

Mihály Orosz
About Mihály Orosz 338 Articles
A PSVR.hu üzemeltetője vagyok, egy lelkes PlayStation VR felhasználó.

5 Comments

  1. Szeretem a Move-ot, de ez nem változtat a tényen, hogy a Move nem egy VR vezérlő. Sajnos az látszik, hogy a jelenlegi koncepció teljesen erre épűl (light bar, aim controller), így ebben a Sonynak már nehéz lesz váltani. Legalábbis ebben a generációban.
    Mondjuk a melegvizet már nem kell mégegyszer feltalálni, a többi (valódi) VR vezérlőnél sokkal jobb a helyzet. Az infrára nemigen lehet panasz, analóg stickekkel sincs gond, a ceruzaelem meg külön jó pont nállam. (Oculus Touch)
    Ami még izgalmas, hogy építhetők már most is 360 fokos rendszerek (+1 érzékelővel), és ezek a karok képesek arra is, hogy az ember a (virtuális) ujjait is használni tudja. Sokat dob a dolgon, hogy látom ahogy (virtuálisan) megfogok valamit, illetve képesen olyan illúziót kelteni, hogy egyszerűen elfelejtem, hogy kontroller van a kezemben. Ezt mások is írták, kűlföldi tesztelők elsősorban. A trükk annyi, hogy a Trigger érzékeli, ha ráteszem az ujjam, és ha nem érintkezik vele, akkor kiegyenesedik(virtuálisan), tehát a mutató ujjam mondjuk előre néz. Így gyakorlatilag pointerként funkcionál. Ezt az agyam tökéletesen összekapcsolja a mozdulattal, főleg úgy hogy látom is magát a mozdulatot, ha kijelöltem valamit, és visszateszem a ravaszra az ujjam, akkor ismét a fegyver illúziója jön be. Ügyes trükk és baromi jól működik.

  2. Naná, hogy a SONY inkább kiad egy vadonat új hardvert, mint a régieket újra hadrendbe állítja. Szvsz ebben eléggé tévedsz. Éppen elég csak az új AIM puskát nézni. Sztem simán lehetett volna a jobb sorsra érdemesült és tleg baromi jó SharpShootert újra életre kelteni. mert mi az, ami abban nincs és az AIM -ban van? Maximum a touchpad, amit amúgy sem sok játék használ. Nem hiszem, hogy nem lehett volna mellőzni azt is. Vagy ott volt maga a MOVE kontroller vagy a kamera V2. Könyörgöm, minek kellett v2 -es kitalálni belőle? MOVE -nál miért nem mondják sehol sem (hivatalosan!) azt, hogy a régi is használható csak más a töltő csatlakozója (és sok mafla ezért vett újat, egy 300ft -os kábel helyett párját 24ezerért). A kameránál miért nem modják, hogy tökéletese a VR -hoz a régi is, csak oldd meg magad a rögzítését mert állványt ahhoz nem kapsz? Ehhhh… Csakúgy, mint minden űbermulti cég, a SONY is hülyére veszi a felhasználókat és mindenből csak a pénz akarja kihozi. Eszébe sem jut a felhasználók igényeit, lehetőségeit is figyelembe venni. (lásd legeslegjobb példának a PS Vita memóriakártya formátumát… 😉 )

    • Teljesen jogos amit írsz az Aim controllerről, habár én örülök neki, viszont meghagynám, hogy aki a már meglevő kontrollereket használná, legyen rá lehetősége a sharpshooterrel. Viszont az új kamera lényege az volt, hogy a Sony ugyebár lecserélte egy új design-ra a PS4-et a Slim-nek nevezett konzol képében és természetesen a pro is ezt a design vonalat követi. Ehhez készítettek egy design-ban jobban passzoló kamerát. Viszont abban tévedsz, hogy a régi kamerához nincs rögzítés, egy tucat megoldás rendelhető a neten. Sőt ha jól emlékszem, még hivatalos megoldás is létezik hozzá. A move kontrollerek egyébként nagyon kifutott termékek voltak, szinte alig lehetett kapni, csak néhány beragadt raktárkészletből, mivel egy régi PS3 kiegészítőről van szó. Ebből adódik, hogy ennek a gyártását újból be kell a VR miatt indítani és akkor már új csatlakozót raknak rá. Persze ezt tényleg lehetett volna kommunikálni, de akit érdekelt a téma, az úgyis tudta, vagy megtudta azt. Ezzel nem akarom védeni a Sony-t, csak logikusnak tűnő lépéseket látok azért sok esetben. Még ha néha az a bevételről is szól… Az is logikus lépés, nem? 🙂

  3. mellesleg a NAVI -t is simán lehett volna a VR -hoz integrálni. Miért is ne? Hiszen éppen elég egy navi + egy move. Minek több kontroll? Az egyiken az analóg kar, a másikon pedig maga a mozás amivel a pozíciókat és/vagy a nézőpontunkat meghatározzuk egy adott játékban. Két navi + 2 move miért??? Ez butaság, ahogy van. Hiszen pl. Oculus Rift -nél is vagy a két touch -al kontollálsz, vagy az Xbox One kontroller két analóg karjával és semmmi több. Mert minek? A hatodik dimenzióba már csak nem megyünk. 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


1 × egy =