TESZT: Batman Arkham VR

Batman Arkham VR teszt

Tegnap izgatottan megvásároltam a Batman Arkham VR-t a PS Store-ból, lássuk milyen nyomot hagyott maga után.

A hírek alapján rövidnek ítélt játékmenete valóban irtó rövid. Tegnap este gondoltam kipróbálom, de mire ráéreztem a játék ízére, már a stáblista pörgött a szemem előtt.

Rövidségének megfelelően a játék nem is a 17.990 Ft-os árkategóriában versenyez, bár jó kérdés, hogy megéri-e a maga 5.990 Ft-os árát. Ha nagy Batman fan vagy, a játék számodra kihagyhatatlan, mert tényleg te lehetsz Batman. Az Arkham VR indításakor a kalibrációnál eldönthetjük, hogy ülve, vagy állva szeretnénk-e játszani. Én állva toltam végig, mert vártam, hogy végre kipróbálhassak egy olyan játékot, ahol állni is lehet. Amit tapasztaltam, hogy ha állva játszunk, akkor már kevésbé szerencsés a kamerát a TV alatt tartani, ráadásul ha a move kontroller belóg a sisak és a kamera közzé, minimális zavart okozhat az “erőben”. Ilyenkor a világ kicsit bemozdul, ami fura érzés. De ez a kamera magasabbra helyezésével szinte teljesen kiküszöbölhető.

batman-arkham-vr-alfred

A játék grafikája lenyűgöző, teljesen visszaadja Gotham hangulatát és a denevér barlangja is kifejezetten izgalmasra, konkrétan nagyon menőre sikeredett. A játékról nem készítettem még videót (DE MÁR IGEN), de lehet nem is lenne igazán érdemes, mert ha egy 15 percet rögzítek, azzal a játék negyedét be is mutatom. Éppen ezért nem is írnék sokat a történetről, hogy az a kevés játékos tartalom se legyen spoilerezve.

batman-arkham-vr-suite

A mozgást fix pozíciókra teleportálással oldották meg, de ez egyáltalán nem zavaró. Két darab move kontrollerrel lehet irányítani a játékot. A felvezető után gyorsan el tudunk jutni a barlangba, ahol először felöltözünk, majd megtanuljuk a szigonypuska, szkenner  és dobócsillag (dobódenevér) használatát és azok elhelyezését az övünkön. Ha lenézünk, nem látjuk a testünket, csak a 2 kézfejünket és az övünket, amin bal oldalon a szkenner, középen a dobócsillag, jobb oldalon pedig a szigonypuska található. Ezeket bármikor elővehetjük, használhatjuk, visszarakhatjuk. Jópofa, kézre esik úgy is, hogy oda se nézünk amikor elvesszük.

A barlangban több pozícióba is teleportálhatunk, van itt számítógép, rádió, járműpark, stb. Az egész egyébként nagyon látványosan néz ki, pl. a járműveinket minden irányba lehet forgatni a jármű tartó konzol segítségével. Meg kell mondanom, hatalmas méretűek és igen látványosak. A játék folyamán sok szereplő 3D modelljét és további járművet lehet feloldani, így tolható ki az 1 órás játékidő akár 2-3 órára, mire mindent megtalálunk.

batman-arkham-vr-fight

A történet folyamán kb. 4-5 helyszínre jutunk el, ahol egy helyszíni gyilkosságot kell rekonstruálni, vagy éppen egy hullaházban testszkenner segítségével nyomokra bukkannunk . Lesz 1-2 logikai feladvány is, bár nem túl megterhelő, valamint izgalmas szabadulás is. Viszont az alaptörténet hossza valóban 1 óra alatt lezavarható és csak az extrák, karakterek feloldása hívhat vissza a játékba. Esetleg ha kicsit Batmant szeretnénk játszani és célba dobni dobócsillagokkal, arra is jó móka, valamint a haveroknak megmutatni, hogy milyen látványos is a PlayStation VR.

PRO:

  • Szép grafika
  • Tényleg te lehetsz Batman
  • Gotham-hű világ

KONTRA:

  • Rövid játékidő
  • Változatos, de nem elég aktív játékmenet
  • Inkább techdemo, mint játék
Mihály Orosz
About Mihály Orosz 336 Articles
A PSVR.hu üzemeltetője vagyok, egy lelkes PlayStation VR felhasználó.

4 Comments

    • Hehe, akkor csinálok majd videót, csak éppen egy nagy konyhafelújítás van körülöttem és főleg csak hétvégén lesz időm videózni. De ha úgy alakul, készítek egy videót, ahol igyekszem nem lelőni a poénokat. Addig tessék olvasni 😛

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


négy × öt =